کنترل کامل روسیه بر شهر راهبردی «سولدار» اوکراین
23 دی 1401 - 22:30
شناسه : 170730
0

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که کنترل شهر سولدار واقع در دونتسک توسط نیروهای مسلح این کشور این امکان را فراهم می‌کند که ارسال تدارکات به نیروهای اوکراینی در “باخموت” که به آرتیوموفسک نیز معروف است، قطع شود و سپس آنها را محاصره کنند. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که کنترل شهر سولدار واقع در دونتسک توسط نیروهای مسلح این کشور این امکان را فراهم می‌کند که ارسال تدارکات به نیروهای اوکراینی در “باخموت” که به آرتیوموفسک نیز معروف است، قطع شود و سپس آنها را محاصره کنند.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، برقراری کنترل کامل بر سولدار امکان قطع مسیرهای تدارکاتی برای نیروهای اوکراینی در شهر آرتیوموفسک در جنوب غربی و سپس مسدود کردن و محاصره واحدهای نیروهای مسلح اوکراینی باقی مانده در آن را فراهم می‌کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد، عملیات آزادسازی شهر سولدار از دست نیروهای اوکراینی در شامگاه ۱۲ ژانویه ۲۰۲۳ به پایان رسید.

در ادامه این بیانیه آمده است: آزادسازی شهر سولدار که برای ادامه عملیات موفق در منطقه دونتسک مهم است، در شامگاه ۱۲ ژانویه به پایان رسید.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ظهر امروز جمعه اعلام کرد، «روز گذشته کنترل شهر سولدار در منطقه دونتسک اوکراین را به طور کامل به دست گرفته‌اند. با تسلط بر این شهر، مسیرهای تدارکاتی نیروهای اوکراینی در شهر بخموت در جنوب غربی قطع شده و نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه نیز تحت محاصره قرار می‌گیرند».

وی با اشاره به اینکه نیروی هوایی روسیه سه فروند هواپیمای جنگی و یک فروند هلیکوپتر را نیز در جریان عملیات سولدار سرنگون کردند، افزود: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۹ راکت شلیک شده از سوی اوکراین را منهدم کردند.

وی همچنین مدعی شد که «تنها طی سه روز گذشته بیش از ۷۰۰ سرباز اوکراینی از پای درآمده و بیش از ۳۰۰ قبضه سلاح منهدم شده است».

اهمیت استراتژیک سولدار

شهر سولدار که در ماه‌های اخیر مرکز درگیری‌های اوکراین و ارتش روسیه در منطقه بود، به شهر بخموت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین متصل است. این شهر در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بخموت، در تقاطع بزرگراه‌ها و راه آهن‌های منتهی به کراماتورسک، اسلاویانسک و سورسک قرار دارد.

گفته می‌شود با تصرف آن، شهرهای باموت، کراماتورسک، اسلاویانسک و سوورسک نیز به تصرف نیروهای روسی در می‌آید.

سولدار از نظر اقتصادی نیز به دلیل بهره‌مندی از برخی معادن از جمله بزرگترین معدن نمک در اروپای مرکزی و شرقی دارای اهمیت است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋