پس لرزه های “قطرگیت”؛ مصونیت قضایی دو نماینده پارلمان اروپا لغو می شود
13 دی 1401 - 13:23
شناسه : 164615
0

پارلمان اروپا اعلام کرد، روبرتا متسولا، رئیس این پارلمان در ادامه رسوایی فساد مشهور به “قطرگیت”، “فرآیند فوری” برای برداشتن مصونیت قضایی دو نماینده این پارلمان را به جریان انداخته است. به گزارش مادوند،‌به نقل از پایگاه اینترنتی یوراکتیو، پارلمان اروپا نام این قانونگذاران را مطرح نکرد. اما منابع آگاه به یک تحقیقات پلیس بلژیک […]

ارسال توسط :
پ
پ

پارلمان اروپا اعلام کرد، روبرتا متسولا، رئیس این پارلمان در ادامه رسوایی فساد مشهور به “قطرگیت”، “فرآیند فوری” برای برداشتن مصونیت قضایی دو نماینده این پارلمان را به جریان انداخته است.

به گزارش مادوند،‌به نقل از پایگاه اینترنتی یوراکتیو، پارلمان اروپا نام این قانونگذاران را مطرح نکرد. اما منابع آگاه به یک تحقیقات پلیس بلژیک در خصوص این رسوایی فساد به خبرگزاری فرانسه گفتند،‌ این دو نفر شامل آندریا کوزولینو، نماینده ایتالیایی و مارک تارابلا، نماینده بلژیکی پارلمان اروپا هستند.

این دو نماینده ایتالیایی و بلژیکی پیشتر از جانب گروه سیاسی خود در پارلمان اروپا و همچنین احزاب مرتبط با آنها در کشورهایشان معلق شده بودند.

از نخستین روز اعلام رسوایی قطرگیت که با دستگیر شدن اوا کایلی، نماینده یونانی پارلمان اروپا در تاریخ ۱۱ دسامبر رقم خورد،  نام این دو نماینده پارلمان اروپا نیز مطرح شد. دستگیر شدن کایلی بعد از آن رخ داد که بازرسان بلژیکی در خانه او “چند کیف پول نقد” پیدا کردند.

در همان روز ۱۱ دسامبر در راستای این رسوایی فرانچسکو جیورجی، شریک زندگی اوا کایلی، که دستیار آندریا کوزولینو، نماینده سوسیالیست پارلمان اروپا است هم دستگیر شد.

خانه تارابلا در تاریخ ۱۰ دسامبر از سوی ماموران در ضمن حضور متسولا، مورد تفتیش قرار گرفت. تارابلا معاون رئیس کمیته روابط با شبه جزیره عرب در پارلمان اروپا است.

همچنین گزارش شده که جیورجی به دریافت پول در راستای پیشبرد منافع قطر، مراکش و موریتانی در پارلمان اروپا اعتراف کرده است. کوزولیون در این پارلمان رئیس کمیته روابط با کشورهای حوزه “مغرب” است.

بر اساس فرآیندی که به جریان افتاده، باید درخواست لغو مصونیت این دو نماینده ابتدا در یک نشست عمومی پارلمان که احتمالا در ۱۶ ژانویه برگزار خواهد شد مطرح شده و در ادامه برای پیگیری به کمیته امور حقوقی پارلمان اروپا سپرده شود. این کمیته نیز در ادامه به طرح توصیه‌اش در موافقت یا مخالفت با برداشته شدن این مصونیت قضایی پارلمانی پرداخته و بعدا این طرح در یک نشست عمومی دیگر باید مورد رای گیری قرار بگیرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋