نعیم قاسم: ربط دادن تعیین رئیس‌جمهوری لبنان به عربستان و ایران توهم است
05 دی 1401 - 22:33
شناسه : 160984
0

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت: ما مسائل را در خصوص پرونده استخراج نفت زیر نظر داریم و با تحولات همسو هستیم. به گزارش مادوند، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه‌ای گفت: ما اکنون در مسیر استخراج نفت هستیم و شرکت ذی‌ربط اقدامات مورد […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت: ما مسائل را در خصوص پرونده استخراج نفت زیر نظر داریم و با تحولات همسو هستیم.

به گزارش مادوند، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه‌ای گفت: ما اکنون در مسیر استخراج نفت هستیم و شرکت ذی‌ربط اقدامات مورد نیاز را آغاز کرده است. پرونده استخراج نفت هیچ ارتباطی با انتخاب رئیس جمهوری در لبنان ندارد. سابقا شرط بندی وجود داشت بر سر اینکه محبوبیت حزب الله در انتخابات ۲۰۲۲ کاهش یافته است و این حزب دچار زیان‌هایی خواهد شد؛ اما نتیجه شوک‌برانگیز و میزان آرای موافق بیش از سال ۲۰۱۸ بود.

وی گفت، معتقد است در سیاست داخلی لبنان اکثریت ثابت وجود ندارد و انتخاب رئیس جمهوری نیازمند بحث و توافق با فراکسیون‌های سیاسی در مجلس نمایندگان است.

معاون حزب الله گفت، میشل عون، رئیس جمهوری سابق با دشواری‌های خاصی رو به رو شد که روسای پیشین با آن مواجه نشدند؛ از جمله هجمه آمریکا به لبنان برای تغییر رویکرد سیاسی این کشور، کووید ۱۹، وجود آوارگان سوری، تظاهرات ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ و نابسامانی اوضاع اقتصادی کشور.

نعیم قاسم گفت: ما تلاش می‌کنیم که در اسرع وقت رئیس جمهوری انتخاب شود. تنوع در مجلس نمایندگان، انتخاب رئیس جمهوری را مستلزم دقت و توافق میان فراکسیون‌های پارلمانی نموده است. ما باید به سمت گفت‌وگو برویم و بر سر این موضوع به توافق برسیم که گفت‌وگو باید مبتنی بر اولویت حل مشکلات اقتصادی باشد و مسائل مورد اختلاف به مرحله بعدی انتقال یابد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: رئیس جمهوری ویژگی‌هایی دارد و ما خواهان این هستیم که در سیاست مجرب و قادر به ارتباط با همگان چه در داخل و چه در خارج باشد. همچنین اولویتش نجات وضعیت اقتصادی باشد. بی‌طرف بوده، اقدامات تحریک‌آمیز انجام ندهد و تسلیم دیکته‌های خارجی نشود.

 وی تصریح کرد: گزینه داخلی برای انتخاب رئیس جمهوری اولویت دارد و ماهیت انتخابات بیشتر داخلی است تا خارجی.

نعیم قاسم تاکید کرد: هر کس که شرط بسته روابط عربستان و ایران، رئیس جمهور لبنان را انتخاب خواهد کرد، دچار توهم شده است. ما به عنوان حزب الله به دنبال تداوم روابط و تفاهم با جریان آزاد ملی هستیم و این تفاهم نیازمند شناخت ماهیت مشکلات موجود است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋