العامری: دیدار امروز با صدر مثبت بود/ چند روز دیگر به نجف اشرف برمی‌گردیم
09 دی 1400 - 0:01
شناسه : 16045
0

رئیس ائتلاف الفتح دیدار امروز نمایندگان چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با مقتدی صدر در نجف اشرف را «مثبت و مسؤولانه» خواند. به گزارش مادوند، به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، العامری، رئیس ائتلاف الفتح با انتشار بیانیه‌ای کوتاه تأکید کرد که این دیدار کوتاه و مسؤولانه و مبتنی بر اولویت دادن به منافع حکومت […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس ائتلاف الفتح دیدار امروز نمایندگان چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با مقتدی صدر در نجف اشرف را «مثبت و مسؤولانه» خواند.

به گزارش مادوند، به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، العامری، رئیس ائتلاف الفتح با انتشار بیانیه‌ای کوتاه تأکید کرد که این دیدار کوتاه و مسؤولانه و مبتنی بر اولویت دادن به منافع حکومت مقتدر و موفقیت در مرحله آینده بوده است.

او گفت که بحث درباره موضوع مسائل تضمین‌کننده موفقیت در ساخت حکومت ادامه خواهد داشت و در چند روز آینده بار دیگر به نجف اشرف بازخواهیم گشت.

به نقل از میدل ایست نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر بر تشکیل دولت «اکثریت ملی» تاکید کرد.

صدر پس از دیدار با گروهی از چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی بار دیگر بر موضع خود در لزوم تشکیل «دولت اکثریت ملی نه شرقی و نه غربی» تاکید کرد.

اعضای چارچوب هماهنگی ظهر امروز در نجف اشرف با مقتدی صدر دیدار کردند.

روز دوشنبه دادگاه فدرال عراق نتایج نهایی انتخابات این کشور را اعلام کرد.

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه (شامل همه نیروهای سیاسی شیعی به جز جریان صدر) اعلام کردند که علی رغم ملاحظاتشان، به رأی دادگاه تمکین می کنند.

در این راستا لیث العذاری عضو دفتر سیاسی چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعه گفت، دیدار رهبران این گروه با مقتدی صدر برای تجلی دیدگاه ملی بود که نقشه دولت آینده را ترسیم می‌کند.

وی افزود: دیدار نجق ابتکار عمل چارچوب هماهنگی را در فضایی از تفاهم بررسی کرد، چارچوب هماهنگی تاکید کرد امکان ندارد هیچ گروه سیاسی در تشکیل دولت کنار گذاشته شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋