29 آذر 1401 - 22:35
شناسه : 158421
0

کوین راد، نخست وزیر سابق استرالیا به عنوان سفیر بعدی این کشور در آمریکا تعیین شد. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رخداد همزمان با تلاش دو کشور برای تعمیق همکاری امنیتی در پاسخ به ظهور چین اتفاق می‌افتد. آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، کوین راد را یکی از مطرح‌ترین کارشناسان جهان […]

ارسال توسط :
پ
پ

کوین راد، نخست وزیر سابق استرالیا به عنوان سفیر بعدی این کشور در آمریکا تعیین شد.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رخداد همزمان با تلاش دو کشور برای تعمیق همکاری امنیتی در پاسخ به ظهور چین اتفاق می‌افتد.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، کوین راد را یکی از مطرح‌ترین کارشناسان جهان در امور چین خواند و گفت، او تجربه چشمگیر خودش را در این سمت در زمانی که رقابت راهبردی در حال تغییر شکل دادن به منطقه است به کار می‌گیرد.

آلبانیز در یک کنفرانس مطبوعاتی طی امروز سه شنبه در آستانه سفر رسمی پنی وونگ، وزیر امور خارجه کشورش به چین اظهار کرد: “انتصاب کوین راد یک انتصاب برجسته است.”

او خاطر نشان کرد: “او اعتبار فراوانی را برای استرالیا با موافقتش با انتصاب در این سمت به عنوان یک نخست وزیر سابق و یک وزیر خارجه سابق به ارمغان می‌آورد.”

راد که زبان چینی را روان صحبت می‌کند از زمانی که در سال ۲۰۱۳ سیاست را ترک کرده سخنرانی‌ها و مطالبی را درباره روابط خارجی با چین ارائه کرده‌ است. او در ماه سپتامبر یک رساله دکتری با موضوع جهان بینی شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را به پایان برد و رئیس یک انستیتوی روابط بین‌المللی موسوم به “انجمن آسیا” در نیویورک است.

کوین راد نیز در واکنش به انتصابش در این سمت بر اهمیت ائتلاف با آمریکا تاکید مجدد کرده و روابط شخصی نزدیک خود با رهبران سیاسی و تجاری آمریکا را بعد از تجربه یک دهه زندگی و کار در این کشور برجسته کرد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: “منفعت ملی ما همانطور که در دهه‌های گذشته این گونه بوده، به سبب عمیق‌ترین و موثرترین تعامل راهبردی با آمریکا در منطقه ما تامین خواهد شد.”

آلبانیز اظهار کرد، انتصاب راد در این سمت سفیری که بعد از انتصاب استفن اسمیت، وزیر خارجه اسبق استرالیا به سمت سفیری این کشور در انگلیس رخ داد، بازتاب دهنده اهمیت معامله سه جانیه آمریکا، انگلیس و استرالیا بر سر تامین زیردریایی‌های هسته‌ای موسوم به معاهده “آکوس” است.

کوین راد قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ کارش را در سمت جدیدش شروع کند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋