25 آذر 1401 - 22:39
شناسه : 157232
0

معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو انتخاب اتحادیه اروپاست؛ اما این اقدامات تضعیف کننده منافع کشورهای عضو این اتحادیه هم است. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز پنج‌شنبه اتحادیه اروپا با نهمین بسته تحریمی علیه روسیه موافقت کرد. این روند فنی نهایی برای اعمال تحریم‌ها علیه […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو انتخاب اتحادیه اروپاست؛ اما این اقدامات تضعیف کننده منافع کشورهای عضو این اتحادیه هم است.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز پنج‌شنبه اتحادیه اروپا با نهمین بسته تحریمی علیه روسیه موافقت کرد.

این روند فنی نهایی برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه روز جمعه تکمیل می‌شود، البته باید این لیست تحریمی جدید ابتدا در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا چاپ شود.

۲۷ کشور اتحادیه اروپا شب گذشته بسته تحریم‌های جدید علیه روسیه اعمال کردند. کمیسیون اروپا در هفتم دسامبر بسته تحریمی جدیدی را پیشنهاد کرد که شامل ۲۰۰ فرد و نهاد در لیست سیاه می‌شود که از جمله آنها نیروهای مسلح روسیه و سه بانک هستند.

بروکسل همچنین ممنوعیت هرگونه سرمایه گذاری جدید در دو بخش معادن روسیه و افزایش محدودیت‌ها بر تجارت کالاها با استفاده دو گانه نظامی و غیرنظامی از طریق هدف گیری مواد شیمیایی و عناصر الکترونیکی و اطلاعاتی را توصیه کرد.

اروپا همچنین ممنوعیت صادرات قطعات و تجهیزات ساخت پهپادها به روسیه و نیز تعلیق فعالیت چهار رسانه جدید روسیه را توصیه کرد که متهم به مشارکت در تبلیغات کرملین هستند.

این بسته تحریمی جدید با اجماع بین سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل در حاشیه اجلاس سران اروپا تصویب شد.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: کشورهای اتحادیه اروپا اصول بازار انرژی، مالی و دیگر حوزه‌ها را کنار می‌گذارند. این انتخاب آنهاست؛ اما این انتخاب زمانیکه در اقدامات مشخص اجرا شود، روابط اقتصادی بین‌المللی را به شکلی که در سال‌های اخیر شکل گرفته است، تضعیف می‌کند.

این دیپلمات روس همچنین ادامه داد: نمی‌توان دید که همه این تحریم‌ها به نفع ایالات متحده است و روسیه اقداماتی را برای تضمین منافع اقتصادی خود ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋