22 آذر 1401 - 22:36
شناسه : 156352
0

هیئت رئیسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز (سه شنبه) “یاریو لوین” را به عنوان رئیس موقت این نهاد انتخاب کرد. به گزارش مادوند، شبکه “مکان” رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هیئت رئیسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز یاریو لوین، عضو حزب لیکود را به عنوان رئیس موقت انتخاب کرد. به نظر می‌رسد لوین خواهان پست وزارتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

هیئت رئیسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز (سه شنبه) “یاریو لوین” را به عنوان رئیس موقت این نهاد انتخاب کرد.

به گزارش مادوند، شبکه “مکان” رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هیئت رئیسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز یاریو لوین، عضو حزب لیکود را به عنوان رئیس موقت انتخاب کرد. به نظر می‌رسد لوین خواهان پست وزارتی مهمی در دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی است. به گفته منابع صحبت درباره “وزارت دستگاه قضایی” است.

بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که تعیین یاریو لوین در این پست موقت خواهد بود.

ایمن عوده، رئیس “فهرست مشترک عربی” در رأی گیری برای ریاست کنست تنها آرای فراکسیون خود را به دست آورد. میراو بن آری، نامزد حزب “یش عتید” (آینده‌ای هست) به ۴۵ رأی دست یافت. نمایندگان “فهرست متحد عربی” نیز جلسه کنست را تحریم کردند.

لیکود با انتخاب لوین قصد تسریع در تدوین دو قانون برای تضمین تشکیل دولت افراطی نتانیاهو را دارد. لوین احتمالا هفته آینده استعفا خواهد داد و عضو دیگری از لیکود برای ریاست کنست انتخاب خواهد شد.

به گفته برخی منابع آگاه از مذاکرات ائتلافی لیکود با هم‌پیمانانش، پیش از اعلام تشکیل کابینه، نتانیاهو در یک روند قانونی پرشتاب برای تصویب برخی قوانین تلاش خواهد کرد، در این روند، قانون اساسی دولت اصلاح خواهد شد؛ به این شکل که آریه درعی، رئیس حزب شاس که محکوم به فساد است، می‌تواند وزیر شود.

قانون دیگری که تصویب خواهد شد، گسترش دامنه اختیارات ایتامار بن گویر، وزیر “امنیت ملی” است که خواستار آن شده و درباره آن با نتانیاهو توافق کرده است. همچنین ائتلاف نتانیاهو به دنبال تصویب قانونی برای دور زدن دادگاه خواهد بود تا از ابطال قوانینی که کنست تصویب می‌کند، ممانعت شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋