انتقاد سیاستمدار سرشناس لهستانی از “سلطه” آلمان بر اروپا
13 آذر 1401 - 22:33
شناسه : 152793
0

رهبر حزب حاکم محافظه‌کار لهستان موسوم به حزب “قانون و عدالت” با انتقاد شدید از آنچه “سلطه” آلمان بر اروپا خواند، گفت که برلین امروز خواستار استفاده از شیوه‌های صلح‌آمیز برای اجرای برنامه‌هایی است که زمانی به دنبال اجرایشان از طریق تدابیر نظامی بود. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آلمان، یاروسلاو کاچینسکی، رهبر […]

ارسال توسط :
پ
پ

رهبر حزب حاکم محافظه‌کار لهستان موسوم به حزب “قانون و عدالت” با انتقاد شدید از آنچه “سلطه” آلمان بر اروپا خواند، گفت که برلین امروز خواستار استفاده از شیوه‌های صلح‌آمیز برای اجرای برنامه‌هایی است که زمانی به دنبال اجرایشان از طریق تدابیر نظامی بود.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آلمان، یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم قانون و عدالت در لهستان در ماه‌های اخیر مواضع هر چه تندتری علیه آلمان اتخاذ کرده و این موضوع باعث بدتر شدن روابط دو کشور شده است.

به گفته کاچینسکی، این رویکرد آلمان مسیری است که منجر به بحران و فاجعه شده و نه فقط بر لهستان بلکه بر همه اروپا از جمله آلمان تاثیر می‌گذارد. کاچینسکی روز شنبه در سخنرانی خود در جنوب غرب لهستان تصریح کرد، قدرت اروپا وابسته به قدرت کشورهای این قاره است.

این سیاستمدار ۷۳ ساله لهستانی سال گذشته با حمله به آلمان این کشور را متهم کرده بود به این که می‌خواهد اتحادیه اروپا را به “رایش چهارم آلمان” تبدیل کند.

او در ماه سپتامبر گزارشی با موضوع بررسی خسارات مالی ایجاد شده بر اثر حمله و اشغالگری آلمان در جنگ جهانی دوم منتشر و به موجب آنها مجددا بحث درخواست غرامت از آلمان را مطرح کرد. ورشو در ابتدای ماه اکتبر یک یادداشت دیپلماتیک برای برلین فرستاد و معادل ۱.۳ تریلیون یورو غرامت را برای خسارات مرتبط با جنگ جهانی دوم طلب کرد.

جنگ در اوکراین نیز ورشو را به طرح انتقادات هر چه بیشتر از آلمان واداشت و در این راستا برلین را به ارتکاب خطاهای راهبردی از جمله اتکای افراطی به انرژی روسیه و کند عمل کردن در ارائه تسلیحات به اوکراین متهم کرد.

کاچینسکی هم اکنون در حال سفر به مناطق مختلف لهستان برای تقویت حمایت از حزبش با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی کشورش در سال آینده میلادی است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋