تولید اورانیوم ۶۰ درصد/قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران/قبول استعفای قاسمی
02 آذر 1401 - 0:15
شناسه : 148440
0

قطعنامه شورای حکام علیه ایران/ قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران/ تغییر ساعات کار ادارات/ ناآرامی های اخیر در کشور و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی مادوند بود که جزئیات آن در ادامه می‌آید. به گزارش مادوند،‌ تولید اورانیوم ۶۰ درصد برای اولین بار در فردو از مهمترین موضوعات خبری امروز بود. […]

ارسال توسط :
پ
پ

قطعنامه شورای حکام علیه ایران/ قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران/ تغییر ساعات کار ادارات/ ناآرامی های اخیر در کشور و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی مادوند بود که جزئیات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش مادوند،‌ تولید اورانیوم ۶۰ درصد برای اولین بار در فردو از مهمترین موضوعات خبری امروز بود.

سازمان انرژی اتمی در واکنش به قطعنامه شورای حکام اقدام به تولید اورانیوم تا غنای ۶۰ درصد در سایت فردو کرد و صبح روز دوشنبه تولید آن به مرحله پایداری رسید. به نظر می رسد سازمان انرژی اتمی به دنبال آن است تا از امکانات و فضای سایت فردو برای تجهیز و تولید حداکثر استفاده را به کار گیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی هم در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در سایت فردو از روز دوشنبه را تایید کرد و درباره واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام گفت: گفته بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.

در همین مراسم، محمد اسلامی خاطرنشان کرد که سازمان انرژی اتمی هم فناوری‌ها و تولیدات خود را به بخش تولید انرژی برق با انرژی پاک هدایت کرده است. موضوع برق و سوخت ارزان از اولویت‌های ما است و این مهم از طریق توسعه نیروگاه‌های اتمی ممکن می‌شود.

افزایش تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در ایران،‌ واکنش وزیر خارجه آمریکا را نیز در پی داشت.

آنتونی بلینکن در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر تاکید کرد که نمی‌توان گزارش ها درخصوص غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصدی توسط ایران در سایت فوردو را تایید کرد چرا که ایران تلاش می کند که مسائلی را وارد (مذاکرات) کند که ارتباطی با تلاش ها برای احیای برجام ندارد.

امروز همچنین رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود.

روبرتا متسولا با انتقاد از صدور حکم اعدام برای برخی از حاضران در وقایع اخیر، از اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاکید استقبال کرد و گفت: اروپا چشمان خود را روی معترضانی که چشم امید به ما دارند، نخواهند بست. نمایندگان پارلمان در همین راستا تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی میان پارلمان اروپا و همتایان رسمی ایران برقرار نکنند.

در واکنش به این اقدام پارلمان اروپا،‌ هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران از بعد اقتصادی تاثیری ندارد اما از حیث آبرویی برای ایران بد است. تا حالا هرچه در توان داشتند برای فشار اقتصادی و نظامی به ایران به کار بستند اما امروز موضع فشار حیثیتی را پیش گرفته است. به دنبال این هستند که وجهه و شخصیت ایران را در دنیا خراب کنند.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه هم از صدور ۱۱۱۸ کیفرخواست در ناآرامی‌های اخیر در کشور خبر داد و در بخشی از مسعود ستایشی در نشست خبری امروز خود درباره نتایح قضایی سفر نماینده رهبری به سیستان و بلوچستان گفت:این سفر، سفر موفقی ارزیابی می‌شود.  این سفر برای بررسی اوضاع و احوال منطقه مورد بحث بوده است. دیدار چهره به چهره با مردم منطقه، معتمدین، علما و خانواده شهدا و جانباختگان اخیر و استماع دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنان صورت گرفته است. این سفر با استقبال گسترده مردم سیستان و بلوچستان مواجه شد. سران طوایف و بزرگان استان از این سفر استقبال کردند.

تصمیم هیات وزیران مبنی بر تمدید مصوبه تغییر ساعات کار دستگاه‌های اجرایی مستقر در تهران تا پایان سال جاری از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت،‌ با توجه به نتایج مثبت ناشی از اجرای مصوبه دولت درخصوص اجرای طرح شناورسازی ساعات کار دستگاه های اجرایی مستقر در تهران، با تمدید مصوبه مذکور تا پایان سال ۱۴۰۱ موافقت شده است.

همچنین در پی قبول استعفای رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی، رییس‌جمهوری شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

در پی ادعاهای جدید روزنامه واشنگتن پست در خصوص راه اندازی خط تولید پهپاد در روسیه، نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: بدنبال ادعای استفاده از پهپادهای ایران در درگیریهای اوکراین، ایران درخواست نشست کارشناسی مشترک با مقامات اوکراین را نمودتا این ادعاها را بررسی کند. گام های مهمی تاکنون در تعامل مشترک کارشناسان دفاعی ایران و اوکراین برداشته شده و جمهوری اسلامی ایران با تداوم تعامل مشترک با اوکراین در موضوع پهپادهای ادعائی، سوء تفاهمات به وجود آمده در این رابطه را قابل برطرف شدن می‌داند.

مصادف با گرامیداشت روز هفتم آذر روز نیروی دریایی و بزرگداشت یاد شهدای دفاع مقدس و نیروی دریایی هم امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبرداد که برای اولین بار بالگردهای هجومی و پهپادهای به روز با برد بیش از۲ هزار کیلومتر در نیروی دریایی رونمایی می شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋