05 مهر 1401 - 13:24
شناسه : 141116
0

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون میزبان نشستی با سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند بود و در مورد راه‌های تعمیق همکاری‌های دفاعی دوجانبه بحث و گفتگو کرد. به گزارش مادوند به نقل از آرتی، پنتاگون گفت: مقامات دوباره بر تعهد خود به همکاری به عنوان شرکای ثابت قدم برای پیشبرد چشم انداز مشترک […]

ارسال توسط :
پ
پ

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون میزبان نشستی با سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند بود و در مورد راه‌های تعمیق همکاری‌های دفاعی دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

به گزارش مادوند به نقل از آرتی، پنتاگون گفت: مقامات دوباره بر تعهد خود به همکاری به عنوان شرکای ثابت قدم برای پیشبرد چشم انداز مشترک ایالات متحده و هند برای یک هند و اقیانوس آرام آزاد، باز و فراگیر تاکید کردند.

چالش اصلی برای این دیدگاه – حداقل همانطور که واشنگتن آن را می بیند – چین است که باعث اختلافات ارضی با کشورهای مختلف در دریای چین جنوبی شده است. چین و ایالات متحده در ماه‌های اخیر بر سر تایوان با هم درگیر شده‌اند، به‌ویژه پس از آن که نانس پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از این جزیره خودگردان در ماه اوت بازدید کرد، اقدامی که پکن آن را تضعیف حاکمیت خود می‌دانست. چین با قطع روابط نظامی با واشنگتن و برگزاری مانورهای نظامی در تنگه تایوان واکنش نشان داد.

آستین گفت: «امنیت منطقه‌ای در حال حاضر به دلیل جنگ‌طلبی فزاینده چین، به‌ویژه در مورد تایوان، اهمیت ویژه‌ای دارد. در ماه‌های اخیر، شاهد تشدید تلاش‌های جمهوری خلق چین برای به چالش کشیدن نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین بودیم.» آستین افزود که ایالات متحده و هند با “چالش‌های پایدار برای صلح، امنیت و رفاه در سراسر جهان روبرو هستند.”

او همچنین پکن را به دلیل امتناع از محکوم کردن و منزوی کردن روسیه به دلیل درگیری اوکراین مورد انتقاد قرار داد. آستین گفت: چین به حمایت از روسیه – کشوری که همچنین به دنبال براندازی نظم مبتنی بر قوانین است – در بحبوحه تهاجم بی‌دلیل و بی‌رحمانه این کشور به اوکراین، ادامه می‌دهد.

با این حال، واشنگتن نتوانسته دهلی نو را متقاعد کند که تجارت با روسیه را متوقف کند. در واقع، هند در سال جاری واردات نفت و زغال سنگ از روسیه را به شدت افزایش داده است. یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته به خبرنگاران گفت که واشنگتن در حال مذاکره «عمیق» با مقامات هندی درباره اتکای این کشور جنوب آسیایی به انرژی و تسلیحات روسیه است.

جایشانکار جنبه اوکراینی نشست روز دوشنبه را کم اهمیت دانست و گفت: «با شما موافقم که وضعیت جهانی امسال به دلایل مختلف، به ویژه در هند و اقیانوس آرام، بسیار چالش برانگیزتر شده است. مهم این است که ثبات، امنیت و شکوفایی اقیانوس هند و اقیانوس آرام تامین شود. این بهترین کار در میان سایر موارد با همکاری دو کشور است.»

آستین در ماه آوریل میزبان راجنات سینگ وزیر دفاع هند در پنتاگون بود و اوایل این ماه با سینگ تلفنی صحبت کرد. در حالی که هر دو طرف گفتند که این تماس “مفید” بود، سینگ شکایتی را درباره توافق اخیر ایالات متحده برای کمک به افزایش طول عمر جت های جنگنده F-16 پاکستان ارائه کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋