غرب تولید تسلیحات خود را افزایش می‌دهد
21 شهریور 1401 - 14:21
شناسه : 134467
0

دولت‌های غربی، تولیدکنندگان تسلیحات خود را جهت افزایش تولید و تامین مجدد انبارهای سلاحی که به دلیل جنگ اوکراین به شدت خالی شده‌اند، ترغیب می‌کنند. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه طی کنفرانسی در رامشتاین آلمان، از کمک‌های جدید آمریکا درخصوص تجهیزات دفاعی ساخت این کشور […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت‌های غربی، تولیدکنندگان تسلیحات خود را جهت افزایش تولید و تامین مجدد انبارهای سلاحی که به دلیل جنگ اوکراین به شدت خالی شده‌اند، ترغیب می‌کنند.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه طی کنفرانسی در رامشتاین آلمان، از کمک‌های جدید آمریکا درخصوص تجهیزات دفاعی ساخت این کشور و تسلیحات سنگین، مهمات و خودروهای زرهی خبر داد.

بیل لاپلانت، معاون وزیر دفاع آمریکا روز جمعه به خبرنگاران در پنتاگون گفت: هدف این است که تعیین کنیم چگونه می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم تا تولید توانایی‌های کلیدی را افزایش دهیم، مسائل مربوط به زنجیره تامین را حل‌وفصل کنیم و قابلیت تعامل با یکدیگر و تبادل‌پذیری سیستم‌هایمان را افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود که نشست مدیران تسلیحاتی از سراسرجهان به رهبری ایالات متحده در ۲۸ سپتامبر در بروکسل برگزار خواهد شد.

کشورهای عضو ناتو تسلیحات مشابهی ندارند اما سلاح‌های آن‌ها با یکدیگر “سازگار” است. بنابراین، مهمات تولید شده در یکی از کشورهای عضو این ائتلاف می‌تواند توسط کشوری دیگر استفاده شود.

در اوایل جنگ اوکراین-روسیه، کی‌یف بیشتر از تسلیحات و مهماتی استفاده کرد که با استاندارهای روسیه سازگار بود. اما طی چند ماه، آن‌ها کنار گذاشته شده‌اند و به متحدان غربی و تسلیحات متناسب با استاندارهای ناتو تکیه کرده‌اند.

همچنین در ماه ژوئیه، اتحادیه اروپا از ۵۰۰ میلیون یورو برای خریدهای مشترکی جهت تامین مجدد تسلیحات به کی‌یف طی دو سال آینده خبر داد. گفته شده که اولویت اصلی بیشتر سیستم‌های موشکی ضدهواپیما و ضد زره است.

پنتاگون از متحدان می‌خواهد تا خطوط تولید خود را افزایش دهند تا به تامین مجدد انبارهای سلاح کمک کنند.

پنتاگون حدود ۸۰۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری را به اوکراین ارسال کرده است، در حالیکه ایالات متحده تنها یک کارخانه دارد که آن‌ها را تولید می‌کند، کارخانه جنرال داینامیکس در اسکرانتون، پنسیلوانیا که فقط ۱۴ هزار گلوله در ماه تولید می‌کند.

لاپلانت افزود: ما برنامه‌هایی داریم تا در نهایت این رقم را طی حدود سه سال به ۳۶ هزار در ماه برسانیم.

ایالات متحده، تامین‌کننده اصلی تجهیزات دفاعی به اوکراین از اوایل جنگ، نسبت به تسلیحاتی به ارزش ۱۵.۲ میلیارد دلار متعهد شده است و از جمله این تسلیحات می‌توان به موشک‌های ضدتانک جاولین، توپخانه و مهمات سازگار با تسلیحات ناتو اشاره کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋