تاکید خلیلزاد به آمریکا و طالبان برای پیگیری توافق دوحه
13 شهریور 1401 - 1:02
شناسه : 130088
0

خلیلزاد به واشنگتن و طالبان تاکید کرد تا توافق به دست آمده در ۲۹ فوریه ۲۰۱۹ در دوحه قطر را پیگیری کنند. به گزارش مادوند، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه و سابق آمریکا در امور سازش افغانستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری طلوع از طالبان افغانستان خواست تا سیاست گذاری‌هایش را در ارتباط با بسیاری مسائل از […]

ارسال توسط :
پ
پ

خلیلزاد به واشنگتن و طالبان تاکید کرد تا توافق به دست آمده در ۲۹ فوریه ۲۰۱۹ در دوحه قطر را پیگیری کنند.

به گزارش مادوند، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه و سابق آمریکا در امور سازش افغانستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری طلوع از طالبان افغانستان خواست تا سیاست گذاری‌هایش را در ارتباط با بسیاری مسائل از جمله تحصیل دختران در ازای حضور در جامعه بین‌المللی مورد بازبینی قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر طالبان می‌خواهند یک دولت قانونی داشته باشند و بخشی از جامعه بین‌الملل شوند و افغانستان را قوی کنند، باید دیدگاه‌هایشان را تغییر دهند. آمریکا و طالبان باید پای میز مذاکره بنشینند و نکات توافق‌هایی را که به دست آمده اما هنوز محقق نشده، مورد بحث قرار دهند.

فرستاده ویژه سابق آمریکا در امور افغانستان همچنین افزود: آمریکا و طالبان باید پای میز مذاکره بروند و درباره توافق دوحه، قطر که هنوز اجرایی نشده گفت‌وگو کنند که شامل تضمین مقابله با تروریسم و تشکیل یک دولت مبتنی بر گفت‌وگوست.

این دیپلمات آمریکایی همچنین طالبان را به نقض توافق دوحه متهم کرده و گفت: درباره کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده در کابل مطمئن بودم که تا به امروز طالبان هنوز آن را تایید نکرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان پیشتر در یک نشست خبری کشته شدن ایمن الظواهری در کابل را یک “ادعا” خوانده بود.

خلیلزاد افزود: مطمئنم که این اتفاق افتاده و طالبان باید از آن آگاه باشد و آن را بداند. آنها با اینکه این مساله را چطور توضیح دهند، مشکل دارند چون برخلاف توافق دوحه است.

این فرستاده سابق آمریکا در امور افغانستان به فرار اشرف غنی، رئیس جمهوری سابق افغانستان نیز پرداخت و گفت، فرار او باعث وخامت اوضاع کنونی در کشور شده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋