گسب شماره ۳۴ چیست
10 مرداد 1394 - 18:35
شناسه : 1255
0

در ژانویه ۱۹۹۹ هئیت استانداردهای حسابداری دولتی (گسب)که کل اصول پذیرفته شده حسابداری (قوانین مالی گزارش شده) برای تمام دولتها وحکومتهای محلی قرار     می دهد. اکثر تغییرات فراگیر درگزارشات مالی در سابقه اش پذیرفته است. به عنوان گزارش شماره ۳۴ شناخته شده است : صورت حسابهای مالی اصلی –تحلیل وبحث مدیریت برای دولتها وحکومتهای محلی […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ژانویه ۱۹۹۹ هئیت استانداردهای حسابداری دولتی (گسب)که کل اصول پذیرفته شده حسابداری (قوانین مالی گزارش شده) برای تمام دولتها وحکومتهای محلی قرار     می دهد. اکثر تغییرات فراگیر درگزارشات مالی در سابقه اش پذیرفته است.

به عنوان گزارش شماره ۳۴ شناخته شده است : صورت حسابهای مالی اصلی –تحلیل وبحث مدیریت برای دولتها وحکومتهای محلی – این بازنگری اساسی از مدل کزارشات مالی را ارائه می دهدکه از سال ۱۹۷۹ منعقد شده است در حالی که دچار تغییرات مهمی شده است. (این گزارش در ۴-۳ صفحه قرار گرفته است)

گسب شماره 34 چیست

گسب شماره ۳۴ چیست

و موارداصلی ذکر شده در آن عبارتنداز:

دونوع صورت حساب مالی: دوشکل مجزا ازاطلاعات در صورت حسابهای مالی اصلی تهیه شده است.صورت حسابهای گسترده دولتی: صورت حسابهای مالی قطعی برای تمام کارهای شهربراساس حسابداری فراهم شده است. آنها بر مبنای سرمایه ارائه نشده اند، به جای آن کلیه کارهای مالی دردو فعالیت اصلی سازماندهی شده اند که عبارتند ازفعالیتهای دولتی و تجاری. آنها توجه زیادی به دارایی خالص دارند واز قراردادهای بین سرمایه ای (همانند خدمات سرمایه ای داخلی) وسرمایه های سپردا ای خارج می باشند.

هزینه ها (هزینه ها که ممکنه شامل هزینه های جمع شده با هزینه های مستقیم باشند) وهردوهم درآمدهای خالص وناخالص مربوطه همانند دستمزدها و بخشش ها را نشان می دهد.

گزارشات سرمایه ای: در جلسه مباشران دنگرانهای مربوط به مسئولیت، صورت حسابهای مالی همچنین برمبنای سرمایه ارائه می شوند. اما ازمبنای مشابه حسابداری همانندصورت حسابهای گسترده دولتی برای سرمایه های دولتی استفاده نمی کنند. چون تفاوتهای زیادی در اساس حسابداری وفضای قراردادها وجود دارد اختلافات مهمی بین این دو صورت حساب مالی وجود خواهد داشت. اما این تفاوتها واضح نیستند به این دلیل، رفع اختلاف جزئی بین آنها به عنوان قسمت از صورت حسابهای مالی اصلی حسابرسی شده نیاز خواهدشد.

سرمایه ها بر روی سرمایه های اصلی : در بخش گزارش سرمایه ، صورت حسابها وگزارشات بیشتر به سرمایه های اصلی فردی به جای انواع سرمایه قطعی توجه می کنند.

اطلاعات تکمیل کننده مورد نیاز: دو عامل جدید برای RSIوجود دارد.

بحث وتحلیل مدیریت: بعضی از شهرها قبلا شرکت نامه های انتقالی به عنوان قسمتی از گزارش مالی سالانه شان تهیه می کنند. برای بعضی ازآنها، این نیازبه تحلیل وبحث مدیریتی جدید ممکن نیست که عوامل کار اضافی مهم را مطرح کند. به هر حال، به موجب اضافاتی به صورت حسابهای گسترده دولتی(وموضوعات مورد نیاز) فضا(تلاشهای کاری مربوطه) قطعا افزایش خواهدیافت. بعلاوه ،زمانی که این قسمت موردنیازی از صورت حسابهای مالی قطعی می باشد که هزینه های حسابرسی شاید افزایش خواهد یافت.

گزارش بودجه: مقایسات نتایج بودجه برای موارد واقعی مخصوص سرمایه های دولتی برای مدت زمان طولانی به عنوان قسمتی ازصورت حسابهای مالی اساسی نخواهد بود. اما اینRSIمی باشد.و نیازهای اضافی وجود داردکه عبارتندازهر دو هم بودجه های مالی و هم اساسی که باید ارائه شوند.

صورت حسابهای مالی اساسی : بر اساس مدل جدید، ارائه صورت حسابهای مالی اساسی در زیر خلاصه شده است.

هیچ گروه حساب : کل دارایی های ثابت و بدهی های بلند مدت برای مدت زمان طولانی به عنوان گروههای حساب نشان داده نمی شوند. اکنون آنها در صورت حسابهای مالی گسترده دولتی به عنوان دارایی ها و بدهی ها شامل شده اند.

استهلاکات مختص فعالیت های درونی : بر اساس مدل گزارش جدید، استهلاک برای دارایی های سرمایه ای دولتی همانند آنهایی که درمیان سرمایه عمومی خریداری شده است ثبت نشده است. منطق قدیمی برای این ، توجه ویژه ای به منابع معرفی جدید خواهد داشت که بر مبنای این حقیقت ساده می باشد که برنامه ها وپروژه ها در فرایند بودجه برمبنای ارزش خالص موجود دارایی های ثابت سرمایه گذاری نخواهند شد. به هرحال، به منظورجمع آوری هزینه این دارایی ها بر اساس عمر مفیدشان محل جدید استهلاک دارایی های عمومی ثابت را نیاز خواهد داشت. مطابق با آن، صورت حسابهای مالی گسترده دولتی هزینه های سرمایه ای را نشان نمی دهند (ونه اینکه آنها قصد دارند عوامل اصلی پرداخت آن خدمات بدهی را به عنوان هزینه ها نشان دهند) اما سرمایه براساس صورت حسابها رانشان خواهند داد. ثبت ساختارهای بنیادین به عنوان دارایی های سرمایه ای –  وهزینه کردن آنها در میان استهلاکات. اصول جاری حسابداری نیازبه گزارش هزینه سختاری بنیادی مانند پل ها، جاده ها،لوله های آبکشی شهری، لامپ های خیابانها واخطارهای ترافیکی مانند دارایی های سرمایه ای ندارد. البته چون آنها کل سرمایه کذاری های اصلی نمی باشند ولی چون آنها ثابت می باشند وفقط برای دولت ارزش دارند (به استثنای داستانهایی که اغلب گفته می شود واقعا فروش زیادی برای پل بروکلین وجود ندارد).در مدل گزارشی جید نیاز است که ساختارهای بنیادین براساس ارزش قدیمی نه جاری شان گزارش شوند و سپس همانند دارایی های دیگرکه دربالا توصیف شددچار استهلاک می شوند( چندین اختیارات قانونی پیچیده برای چگونگی انجام این وجود داردکه به هیچ وجه شامل استهلاک دارایی های زیر ساختاری نمی شودحتی اگر یک طرح حفظ شده پذیرفته شودو دارایی ها مطابق با آن طرح حفظ می شوند) تقریبا تمام کارکنان مالی شهرداری در کشورشدیدا این تغییر رابه عنوان چیزخیلی گران با ارزش عمل محدود مطرح می کنند

آیا بنیه مالی شهرکه بهتر یا بدتر به نظر می رسد؟.

جواب کوتاه

آن بستگی به شرایط هرشهر دارد در مورد سرمایه، آن باید اختلاف کمی به وجود آورد و درسطح گسترده دولتی دارایی های ساختارهای بنیادین برروی ترازنامه نشان می دهدکه موقعیت سرمایه را در بعضی موارد گسترش می دهد. برای دیگران، شامل بدهی بلند مدت وبدهی های دیکرکه ممکنه سرمایه را کاهش دهند می شود.برای تعدادی از شهرها که گزارشات این نمونه رامطابق با مدل جدید تهیه کرده اندخوب به نظر می رسدکه باشد نه بدترونه بهتر –فقط مختلف.

تکمیل:

همانطور که چهارمین مورد درجدول زیر ارائه شده است اطلاعات مفید برای مدل جدید متفاوت است وبه سایز مالی نهاد و سال مالی اش بستگی دارد.( در این جدول فرض شده که سال مالی از یکم جولای شروع شده وسی جولای پایان یافته) همچنین اطلاعات مفید متفاوتی برای تکمیل مدل جدید و جنبه های گزارشی ساختارهای بنیادین وجود دارد( دارایی هایی از اطلاعات مفید مدل جدید اضافه یا حذف شده است) و برخلاف گزارشات قبلی ساختارهای بنیادین که به اواخر۱۹۸۰ برمی گردد.

                                               مدل اصلیگزارش ساختاری بنیادین        (با توجه به گزلرشات             کل درآمدهاقبلی                          ساختارهای بنیادین)
مفید برای سال مالی
۰۶ – ۲۰۰۵                       ۰۲ – ۲۰۰۱             ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر۰۷ – ۲۰۰۶                       ۰۳ – ۲۰۰۲            ۱۰ دلار به ۱۰۰ میلیون دلارهیچ نیازی وجود نداشت         ۰۴ – ۲۰۰۳            زیر ۱۰ میایون دلار

 

شهرهایی که بدهی بلند مدت برای  دارایی های زیر ساختاری شان دارند شاید بخواهند ساختارهای بنیادین خود را مطابق با مدل جدید گزارش دهند ویا بهتر بدهی ها و دارایی های بلند مدت را با یکدیگرmatch کنند.

بر اساس گسب شماره ۳۴ صورت حسابهای حکومتهای ایالتی و محلی صورت حسابهای اصلی مالی شان طولانی تر وپیچیده ترمی شود و درنتیجه تهیه و حسابرسی شان پیچیده ترخواهد شد .این مخصوصا زمانی درست می باشد که به مدل جدید برگردند. این مشکل و پیچیدگی انتقالات مستقیم هزینه های افزوده را افزایش می دهد البته هم در زمان تکمیل وهم پس از آن – هم برای منابع کارمندی وهم دستمزدهای حسابرسی شده وخدمات مشاوره ای.

آیا تلاش وهزینه برای آن سودمند می باشد؟ اهداف مدل جدید عبارتند از:

۱) توسعه گزارشات مالی

۲) افزایش اطلاعات مربوط به انتشارات مالی که دولتها ی محلی و ایالتی با آن روبرو می شوند.

۳) تشخیص اهمیت حفظ ساختارهای بنیادین به اندازه کافی

و واضح نیست آیا مدل جدید به این اهداف می رسد. کارکنان مالی مخصوصا علاقه مند به پنهانی گزارشات مربوط به ساختارهای بنیادین می باشند که به فهم اشتباه از شرایط مالی شهر می انجامد. و یکبارخواهد گفت آیا مدل جدید آن را آسان یا سخت تربرای استفاده کنندگان از صورت حساب ها خواهد ساخت تا موقعیت مالی شهر را درک کنند.و آن را با شهرهای دیگرمقایسه کنند، به هرحال واضح است که این تغییر برای ایجادگران می باشند.

چقدر آن هزینه برمی دارد؟ دوباره جواب کوتاه این است که آن بستگی به عوامل زیر دارد.

 

* اندازه و پیچیدگی کارهای شهر.

* منابع کارکنان مالی

تراسی یک برنامه مدیریتی قابل درکی دارد وکرونا فقط ۵۵۰۰۰ ذلار برای ارزیابی دارایی های ثابت تکمیل کرده است و یک نکته شروع قطعی نیز تهیه کرده است.

دلیل تکمیل آن چیست؟.

اگر شماره ۳۴ گسب تکمیل آن بسیار مشکل باشد مطمئنا سودهای آن نیز نا مشخص خواهد بود دلیل آن چیست؟ مدل جدید به وسیله تعدادی از مصرف کنندگان وانجمن های حرفه ای حمایت شده است. انجمن مالی حسابرسان

دولت: خزانه داران مدل جدید راتصدیق نموده اند وهمچنین نمایندگی های درجه بندی طلبکاری وجود دارد( که مصرف کنندگان اولیه این گزارشات می باشند) ودر تعدادی ازکارهای عمومی نیزاعتقاد این است که مدل گزارشی جدید دردرک بهترنیازهای زیر ساختاری منجر شده است. وتعدادی از خبرگان مالی شهری فکرمی کنند که مدل گزارشی جدید که داستان مالی شهری بهتری را تعریف می کند وبه طورگسترده برروی مدل موجود گسترش یافته است.آن گپ می باشد این شاید کاملترین دلیل برای تکمیل مدل جدید می باشد. گپ بدنه قدرتمند علمی درقراردهی اصول پذیرفته شده حسابداری می باشد. البته بیشتر برای نمایندگی های دولتی و محلی. حفظ اعتماد شهری در نظارتمان برروی دارایی ها به ما اطمینان می دهد که نیاز به اعتبار ودرستی سیستم های گزارشات مالی و حسابداری ما دادند. وگزارشات مالی حسابرسی مطابق با استانداردهای صنفی تهیه می کنند واساس ضروری برای بدست آوردن وبرقراری این اعتماد به وجود می آورند.

به این دلیل، شروطشان برای بعضی ازتغییرات در مدل جدید، اجتماع کارکنان مالی شهری کالیفرنیا که بیشتراز۱۰۰۰ خبره مالی دولت محلی در دولت تربیت نموده اند شدیدا اعضایش رابه تکمیل گسب شماره ۳۴ تشویق می کنند.

خلاصه:

گسب شماره ۳۴ تغییر اساسی در گزارشات مالی برای دولت های ایالتی و محلی ارائه می دهند درحالی که تمایلاتی درباره ارزش بعضی از این تغییرات وجود دارد( که بیشترگزارشات زیرساختاری را موردتوجه قرار داده اند) توافق گسترده ای موجود بوده که شهرها باید این تغییرات را به منظور تهیه صورت حسابهای مالی حسابرسی شده مطابق با اصول کلی پذیرفته شده حسابداری تکمیل کنند. برای بعضی ازشهرها تکمیل مدل جدید یک وظیفه مهم تلقی شود. اما برای تمام شهرها آن به معنای طرح بادقت، آموزش کارکنان و جمع آوری منابع که برای ایجاد تغییرموفقیت آمیزضروری می باشد.

* عمر ساختارهای بنیادین.

* وجود اطلاعات موثق درباره سیستم های ساختارهای بنیادین موجود.

در مورد اجتماعاتی با ساختارهای بنیادین جدید مربوطه، این ممکنه درشهرهای قدیمی برعهده گرفتن آن کمتر مشکل باشد وتکمیل و حمایت مداوم ممکنه برای شهرهایی که قبلا به طورگسترده زیرساختارهای خودرا درمیان سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی سند زده اند آسانترباشد، ویا سیستمهایی مانند طرحهای مدیریتی گسترده ایجاد می کنند. درارزیابی هزینه ها، شهرها نیاز است که هردو هم هزینه های موجود وهم آینده را درنظربگیرند واطلاعات مالی اضافی تهیه کنند واطلاعات زیرساختاری را گسترش و حفظ نمایند ونتایج راحسابرسی کنند. دراکثرمواردحداقل درموارد اولیه، حسابداری بیرونی و منابع مهندسی نیاز است که مدل جدید را تکمیل کنند.

دو مورد تحقیق: دو شهر درکالیفرنیا اخیرا نمونه صورت حسابهای مالی رابراساس مدل جدیدتهیه نموده اند. تراسی وکرونا، برای تراسی مازوانجن کارهای حسابداری انجام دادند وبریمن و هنیگارکارهای زیرساختاری انجام دادند. برای کرونا، کروپرو لاربن کارهای حسابداری وچارلزابوت و گروهش کارهای زیر ساختاری انجام دادند و درمورد تحقیقات مورد هدایت تمام چهار شرکت زمانشان را به تهیه صورت حسابهای نمونه اختصاص دادند. به هر حال مواردزیر شامل برآوردهایی از ارزش این کار اختصاص داده شده

می باشد واز کار کارمندان مهم که همچنین نیاز است مجزامی باشد.

تراسی: هزینه های برآورد شده آن۲۵۰۰۰دلار می باشد البته برای تغییر معرفه های صورت حسابهای مالی و تهیه اسکناس و بازنگریA  و MD و ۲۵۰۰۰ دلاربرای توسعه اطلاعات زیرساختاری.

کرونا: هزینه های برآورد شده آن۳۰۰۰۰ دلار می باشد. البته برای تغییرمعرفه های صورت حسابهای مالی و تهیه اسکناس و بازنگریA وmd و

۱۱۰۰۰ دلار برای توسعه اطلاعات زیر ساختاری (همانطورکه قبلا ذکر شد این کاربراساس فهرست دارایی های ثابت که اخیرا تکمیل شدع می باشد که هزینه تکمیل آن۵۵۰۰۰ دلار بوده است)

این هزینه های تکمیلی از۴۰۰۰ دلارتا۵۰۰۰۰ دلار مرتب شده است که دستور اهمیت برآوردها و بهترین مورد، بخصوص مواردی برای شهرهای اندازه گیری شده به دلایل زیرقابل مقایسه می باشد. تراسی و کرونا کارشان را ازصورت حسابهای مالی قطعی شروع کرده اند. قبلا آنها گزارشات مالی سالانه شان رامطابق با برنامه های استانداردCSMfo وgfoa برای افزایش یا بالا بردن سطح گزارشات مالی تهیه کرده اند. دارایی های زیر ساختاری شان  جدید می باشند و تقاضاهای GIS  همچنان تداوم دارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋