مهارت کنترل خشم
10 دی 1398 - 21:25
شناسه : 12694
1

تا به حال شده از موضوعی خشمگین و عصبانی شوید و رفتار پرخاشگرانه ای داشته باشید و بعد از مدت زمان کوتاهی از رفتار خود پشیمان شوید؟ به گزارش مادوند،خشم و عصبانیت دو مقوله کاملا متفاوت از هم هستند. خشم یک احساس درونی است که به دلایل مختلف می تواند ایجاد شود و عصبانیت تنها […]

ارسال توسط : نویسنده : مریم آقایی
پ
پ

تا به حال شده از موضوعی خشمگین و عصبانی شوید و رفتار پرخاشگرانه ای داشته باشید و بعد از مدت زمان کوتاهی از رفتار خود پشیمان شوید؟

download 1 5به گزارش مادوند،خشم و عصبانیت دو مقوله کاملا متفاوت از هم هستند. خشم یک احساس درونی است که به دلایل مختلف می تواند ایجاد شود و عصبانیت تنها نوعی از انواع مختلف بروز این احساس است. به بیانی دیگر خشم هیچ نمایش بیرونی ندارد و این عصبانیت است که نمایش بیرونی خشم است. لازم است ما یاد بگیریم که خشم را به عصبانیت و یا احیانا پرخاش تبدیل نکنیم. عصبانیت بدترین راه بروز خشم است که همه ما در طول روز بارها آن را تجربه می کنیم.

چگونه خشم را کنترل کنیم؟

  1. نفس عمیق بکشید: اولین قدم درکنترل خشم نفس عمیق کشیدن است. اگر باور ندارید، می توانید امتحان کنید.
  2. وضعیت خود را تغییر دهید: یکی از روش هایی که در زمان عصبانیت خیلی می تواند به شما کمک کند تغییر وضعیت است. مثلا اگر نشسته اید، بایستید. اگر ایستاده اید، بشینید. اگر در محیط بسته ای هستید (مثلا در اتاق)، می توانید به بیرون از اتاق بروید و از محیط دور شوید.
  3. آب بنوشید: نوشیدن یک لیوان آب در هنگام عصبانیت ، خشم شما را به میزان قابل توجهی کم می کند.
  4. سعی کنید ببخشید تا بخواهید تلافی کنید: اگر کسی به شما حرف ناراحت کننده ای زد، سعی کنید او را ببخشید و فراموش کنید. زیرا ابراز خشم و عصبانیت و رفتار پرخاشگرانه سودی برای شما ندارد .به این فکر کنید که اگر عصبانی بشوید و بخواهید رفتار خشمگینانه ای از خودتان نشان بدهید، چه تاثیری بر روی جسم و روح شما دارد و ممکن است یک روز شما را تحت تاثیر قرار بدهد. پس به نفع شماست که آرام باشید و از این مسئله چشم پوشی کنید.
  5. به عواقب کارتان فکر کنید: اگرچه در هنگام عصبانیت بسیار سخت است که بتوانید فکر کنید. اما با تمرین می توانید این کار را انجام دهید. اگر همه افراد در زمان خشم لحظه ای فکر کنند و به جای تصمیمات اشتباه، تصمیم درست را بگیرند، دیگر دچار دردسر و مشکل نمی شوند. وقتی عصبانی می شوید سعی کنید لحظه ای نفس عمیق بکشید و به کاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید. مثلا اگر می خواهید فریاد بزنید به این فکر کنید اگر فریاد بزنید، چه نتیجه ای در پی خواهد داشت. پس به جای فریاد زدن به فکر راه بهتری باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋