سران اتحادیه اروپا و آ.سه.آن برای اولین بار نشست مشترک برگزار می‌کنند
03 شهریور 1401 - 1:04
شناسه : 125484
0

اتحادیه اروپا و اتحادیه آسیایی آ.سه.آن قرار است اولین اجلاس مشترک رهبرانشان را در ۱۴ دسامبر در بروکسل برگزار کنند. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری “نیکِی آسیا” به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داد، سران این اتحادیه به همراه سران اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه.آن) برای اولین […]

ارسال توسط :
پ
پ

اتحادیه اروپا و اتحادیه آسیایی آ.سه.آن قرار است اولین اجلاس مشترک رهبرانشان را در ۱۴ دسامبر در بروکسل برگزار کنند.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری “نیکِی آسیا” به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داد، سران این اتحادیه به همراه سران اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه.آن) برای اولین بار در تاریخ خود قرار است در تاریخ ۱۴ دسامبر در بروکسل با هدف گفتگو در مورد توسعه روابط بین دو بلوک و مقابله با نفوذ روسیه و چین در منطقه گرد هم می آیند.

مقامات اتحادیه اروپا و آ.سه.آن پیش از این هم نشست‌های مشترکی را اما در سطح روسا و مقامات ارشد نهادها برگزار کرده بودند.

یک مقام اتحادیه اروپا به این رسانه گفت که رهبران کشورهای عضو در این اتحادیه‌ها در نشست آتی شرکت خواهند کرد. این مقام افزود که اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد از نزدیکتر شدن کشورهای جنوب شرق آسیا به چین و روسیه جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش، مین آنگ هلاینگ، رهبر حاکمیت نظامی میانمار با توجه به پیچیده تر شدن روابط این کشور با اتحادیه اروپا و آ.سه.آن در پی کودتای نظامی فوریه ۲۰۲۱، بعید است به این اجلاس بپیوندد.

بسیاری از کشورهای غربی، از جمله آمریکا و انگلیس، دولت نظامی فعلی میانمار را به رسمیت نمی شناسند و خواستار بازگرداندن این کشور به حاکمیت غیرنظامی هستند. میانمار از زمان کودتای ارتش در این کشور با تحریم های اقتصادی غرب مواجه بوده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋