آغاز تحقیقات جنائی علیه تهدیدکنندگان دستگاه قضائی عراق بعد از تحصن هواداران صدر
02 شهریور 1401 - 1:03
شناسه : 124922
0

شورای عالی قضائی عراق اعلام کرد که گردآوری شواهد درباره جرم تهدید دادگاه فدرال برای برخورد با عاملان این تهدید را آغاز کرده است. به گزارش مادوند، شورای عالی قضائی عراق امروز (سه‌شنبه ۲۳ اوت) با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که دادگاه کرخ اقدامات لازم برای گردآوری شواهد جنائی مربوط به ارتکاب جرم تهدید […]

ارسال توسط :
پ
پ

شورای عالی قضائی عراق اعلام کرد که گردآوری شواهد درباره جرم تهدید دادگاه فدرال برای برخورد با عاملان این تهدید را آغاز کرده است.

به گزارش مادوند، شورای عالی قضائی عراق امروز (سه‌شنبه ۲۳ اوت) با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که دادگاه کرخ اقدامات لازم برای گردآوری شواهد جنائی مربوط به ارتکاب جرم تهدید دادگاه فدرال را آغاز کرده است.

این بیانیه افزوده که با عاملان تهدید دادگاه عالی فدرال عراق در چارچوب‌های قانونی برخورد خواهد شد.

این شورا همچنین از آغاز تحقیقات درباره تهدید دستگاه قضائی توسط دادگاه کرخ خبر داد.

از سوی دیگر، دادگاه کرخ عراق برای «صباح الساعدی» از سران جریان صدر به اتهام تهدید دستگاه قضائی حکم بازداشت صادر کرد.

شورای عالی قضائی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای تحقیقات درباره تهدید دستگاه قضائی کشور، دادگاه کرخ برای «صباح الساعدی» بابت ارتکاب جرم تهدید حکم بازداشت صادر کرد.

صباح الساعدی از چهره‌های شاخص جریان صدر است و پیش از این رئیس فراکسیون جریان صدر در مجلس عراق بود.

پیش از این، هواداران مقتدی صدر تحصن خود را به ساختمان شورای عالی قضائی عراق در منطقه خضراء بغداد کشاندند.

در پی این اقدام، شورای عالی قضائی و دادگاه فدرال تصمیم به تعلیق فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه‌های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال گرفتند.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است که صبح امروز نشستی حضوری و مجازی در پی تحصن حامیان جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی که خواستار انحلال پارلمان از طریق ارسال پیام های تلفنی تهدید آمیز برای فشار بر دادگاه عالی فدرال جهت صدور حکم انحلال پارلمان هستند، تشکیل شد.

در بیانیه مذکور آمده است که حاضران در این نشست تصمیم گرفتند در اعتراض به این اقدامات غیر قانونی و مخالف قانون و نهادن مسئولیت قانونی هرگونه عواقب این اقدام برعهده دولت و طرف سیاسی حامی آن، فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال را متوقف کنند.

در پی این تحولات، نخست وزیر عراق سفر خود به مصر را نیمه کار گذاشت و به عراق بازگشت.

صبح امروز هواداران مقتدی صدر تحصن خود را به ساختمان شورای عالی قضائی عراق در منطقه خضراء بغداد کشاندند.

در پی این اقدام، شورای عالی قضائی و دادگاه فدرال تصمیم به تعلیق فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال گرفتند.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است که صبح امروز نشستی حضوری و مجازی در پی تحصن حامیان جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی که خواستار انحلال پارلمان از طریق ارسال پیام های تلفنی تهدید آمیز برای فشار بر دادگاه عالی فدرال برای صدور حکم انحلال پارلمان هستند، تشکیل شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋