هیات ترکیه برای مذاکره درباره جنگنده‌های اف-۱۶ به آمریکا می‌رود
19 مرداد 1401 - 23:35
شناسه : 119212
0

یک هیات از ترکیه به زودی برای پیگیری وعده رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تحویل جنگنده‌های اف ‌۱۶ به نیروی هوایی فرسوده ترکیه، به واشنگتن سفر می‌کند. به گزارش مادوند، به نقل از وب‌سایت دیفنس پست، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که این تیم دوشنبه آتی (۱۵ اوت) به دعوت مقام‌های آمریکایی که به […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک هیات از ترکیه به زودی برای پیگیری وعده رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تحویل جنگنده‌های اف ‌۱۶ به نیروی هوایی فرسوده ترکیه، به واشنگتن سفر می‌کند.

به گزارش مادوند، به نقل از وب‌سایت دیفنس پست، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که این تیم دوشنبه آتی (۱۵ اوت) به دعوت مقام‌های آمریکایی که به نامشان اشاره‌ای نکرد، به واشنگتن می‌روند.  

اما او تاکید کرد که آنکارا به شدت با شرایط فروش تحمیل شده از سوی اعضای برجسته کنگره آمریکا که نگران روابط پرتنش ترکیه با یونان هستند، مخالف است.

خلوصی آکار در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: نمی‌توانیم این شرایط را بپذیریم. امیدواریم سنا آنها را از سر راه بردارد.

ترکیه که عضو ناتوست، از برنامه جنگنده تهاجمی اف ۳۵ آمریکا کنار گذاشته شده و علت آن خرید سامانه دفاع موشکی روسیه در سال ۲۰۱۹ عنوان می‌شود. اما دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه امسال، بیشتر از ترکیه حمایت کرده است.

بایدن پس از ملاقات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه نشست ماه ژوئن ناتو در مادرید گفت که از کنگره کشورش می‌خواهد تا فروش جنگنده‌های اف ۱۶ را تایید کند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋