کرملین از حضور گرهارد شرودر در مسکو و احتمال دیدار با وی خبر داد
05 مرداد 1401 - 23:33
شناسه : 112701
2

کرملین ضمن تایید اینکه گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان در مسکو حضور دارد، احتمال برقراری ارتباط با وی را رد نکرد. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران دال بر اینکه آیا کاخ ریاست جمهوری روسیه از گزارشاتی مبنی بر اینکه شرودر روز سه‌شنبه به […]

ارسال توسط :
پ
پ

کرملین ضمن تایید اینکه گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان در مسکو حضور دارد، احتمال برقراری ارتباط با وی را رد نکرد.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران دال بر اینکه آیا کاخ ریاست جمهوری روسیه از گزارشاتی مبنی بر اینکه شرودر روز سه‌شنبه به مسکو سفر کرده، اطلاع دارد یا خیر، گفت: تا آنجا که ما اطلاع داریم این صدراعظم سابق آلمان در مسکو است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ دیداری با او نداشتیم اما احتمالا برقراری ارتباط با این دیپلمات سابق را نیز رد نمی‌کنیم.

شبکه آر تی ال آلمان اواخر روز دوشنبه گزارش داد که شرودر در مسکو است و تصویری نیز از وی بر روی وب‌سایتش منتشر کرد. شرودر در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه آر تی ال مبنی بر اینکه آیا ممکن است وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند یا خیر، گفت: من برای یک تعطیلات چند روزه به مسکو سفر کرده‌ام. مسکو شهر زیبایی است.

این در حالی است که دفتر شرودر در آلمان هنوز درباره علت سفر شرودر به مسکو هیچ اظهارنظری نکرده است.

در همین حال روزنامه اشپیگل به نقل از منابع آگاه گزارش داد، شرودر برای مذاکرات حول محور مسائل مربوط به انرژی به مسکو سفر کرده است.

به گفته این منابع، اقدام روسیه در تامین گاز از طریق خط لوله نورد استریم در راس موضوعات این مذاکرات قرار خواهد داشت.

روزنامه اشپیگل اعلام کرد که هنوز مشخص نیست شرودر با کدام یک از مقامات روسیه دیدار خواهد کرد.

شرودر پیش‌تر در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرده بود که منزوی کردن کشوری همچون روسیه برای مدتی طولانی چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی غیرممکن است.

شرکت گازپروم روز دوشنبه اعلام کرد که از روز چهارشنبه انتقال گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را به خاطر یکی از توربین‌ها که باید خاموش شود تا ۲۰ درصد ظرفیت کاهش خواهد داد. اما آلمان این توضیح را رد کرد.

شرودر از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ میلادی به عنوان صدراعظم آلمان خدمت کرد. وی تا پیش از آنکه در هیات نظارت شرکت روسی “روس‌نفت” سمت جنجالی برعهده بگیرد، یکی از چهره‌های کلیدی در روابط انرژی میان این دو کشور بود.

شرودر همچنان به عنوان رئیس کمیته سهامداران شرکت نورد استریم خدمت می‌کند؛ شرکتی که اپراتور این خط لوله که اکثریت آن متعلق به شرکت گازپروم است، محسوب می‌شود.

شرودر، یکی از قهرمانان خط لوله نورد استریم که گاز روسی را از کف دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند، درست سه هفته پیش از حمله روسیه به اوکراین برای سمتی در هیات نظارت شرکت گازپروم منصوب شد.

در اقدامی عجیب شرودر از فاصله گرفتن از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از جمله نشست رو در روی ماه مارس در مسکو امتناع کرد و همین امر سبب شد تا احزاب سیاسی اصلی آلمان در ماه مه موافقت کنند که وی را از حق داشتن دفتری با بودجه دولتی محروم کنند.

در همان ماه، شرودر کاندیداتوری برای شرکت گازپروم را رد کرد و از سمت خود در هیات نظارت شرکت روس‌نفت استعفا داد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋