اعتراضات ضد دولتی در آرژانتین
19 تیر 1401 - 23:33
شناسه : 104454
0

در حالی که معترضان آرژانتینی به طرف دروازه‌های کاخ ریاست جمهوری در پایتخت راهپیمایی می‌کردند و دولت را به خاطر تورم شدید و بدهی ملی سنگین به باد انتقاد گرفته بودند، رئیس جمهور این کشور خواستار اتحاد و همبستگی شد. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور چپ میانه آرژانتین […]

ارسال توسط :
پ
پ

در حالی که معترضان آرژانتینی به طرف دروازه‌های کاخ ریاست جمهوری در پایتخت راهپیمایی می‌کردند و دولت را به خاطر تورم شدید و بدهی ملی سنگین به باد انتقاد گرفته بودند، رئیس جمهور این کشور خواستار اتحاد و همبستگی شد.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور چپ میانه آرژانتین با چالش رو به رشدی از سوی یک جناح شبه‌نظامی چپ در ائتلاف حاکم مواجه است که خواستار تخصیص بودجه بیشتر دولتی برای کاهش سطح فقر و تورم است. در ماه گذشته دو متحد میانه‌روی کلیدی فرناندز کابینه‌اش را ترک کردند.

این کشور آمریکای جنوبی که یکی از تولیدکنندگان بزرگ سویا و ذرت محسوب می‌شود، با تورم ۶۰ درصدی، کاهش ارزش پزو، وجه رایج آرژانتین و افزایش هزینه واردات گاز که منابع ارز خارجی ضعیف این کشور را بیش از پیش تحت فشار گذاشته، دست و پنجه نرم می‌کند.

فرناندز در جریان سخنرانی به مناسبت سالروز اعلام استقلال آرژانتین خواستار اتحاد و همبستگی شد و از فرقه‌ها و احزاب مختلف خواست تا در این راستا با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: تاریخ به ما یاد داده که اتحاد، ارزشی است که باید در زمان‌های سخت و دشوار آن را حفظ کنیم. آرژانتین با ذخایر ارزی خارجی کم و تورم جهانی فزاینده که به طور جدی به اقتصاد محلی آسیب می‌رساند، نیازمند مسئولیت اقتصادی است. ما باید در مسیر تعادل مالی و تثبیت ارز قدم برداریم.    

آرژانتین اوایل سال جاری میلادی یک توافق بدهی ۴۴ میلیارد دلاری با صندوق بین‌المللی پول امضا کرد تا آن را جایگزین برنامه ناکام سال ۲۰۱۸ میلادی کند. بسیاری صندوق بین‌المللی پول را مقصر سیاست‌های اقتصادی ریاضتی آرژانتین می‌دانند.

هزاران تن از معترضان در خیابان‌های بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین راهپیمایی کرده و بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود “از صندوق بین‌المللی پول جدا شوید” و “صندوق بین‌المللی پول را کنار بگذارید”.

برخی از اعضای دولت آرژانتین از جمله معاون رئیس جمهور خواستار تخصیص بودجه بیشتر برای کاهش تاثیرات کووید ۱۹ و جنگ اوکراین شده‌اند؛ دو مساله‌ای که باعث آغاز اعتراضات در کشورهای جهان از جمله سریلانکا شده‌اند.

خوآن کارلوس جوردانو، یکی از قانون گذاران سوسیالیست که به این راهپیمایی پیوسته بود، گفت: یک بحران تاریخی در کشور ما وجود دارد. آرژانتین در زنجیره صندوق بین‌المللی پول یک نیمه مستعمره کاپیتالیست است. امروز اینجا هستیم تا بگوییم به یک استقلال دوم نیاز داریم. آرژانتین باید روابطش را با صندوق بین‌المللی پول که امپراتوری اسپانیا در قرن بیست و یکم است، قطع کند.

انتهای پیام   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋