پوتین: اوکراین در حال حرکت به سمت یک تراژدی است
18 تیر 1401 - 1:03
شناسه : 103596
0

ولادیمیر پوتین غرب را به تجاوز چند دهه‌ای علیه مسکو متهم کرد و هشدار داد که اگر غرب می‌خواهد روسیه را در میدان نبرد شکست دهد، وی از این تلاش استقبال می‌کند اما این مسئله یک تراژدی و فاجعه‌ای را برای اوکراین به همراه خواهد داشت. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این […]

ارسال توسط :
پ
پ

ولادیمیر پوتین غرب را به تجاوز چند دهه‌ای علیه مسکو متهم کرد و هشدار داد که اگر غرب می‌خواهد روسیه را در میدان نبرد شکست دهد، وی از این تلاش استقبال می‌کند اما این مسئله یک تراژدی و فاجعه‌ای را برای اوکراین به همراه خواهد داشت.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه در حالی بیان شد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور امروز (جمعه) برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه جی۲۰ (G۲۰) در اندونزی است؛ نشستی که پشت درهای بسته اتفاق افتاد و برای اولین بار از آغاز جنگ (۲۴ فوریه) این دیپلمات ارشد پوتین به صورت حضوری در کنار مخالفان و منتقدان خود قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین در اظهارات تلویزیونی خود خطاب به رهبران پارلمان گفت: «ما بارها شنیده‌ایم که غرب می‌خواهد تا آخرین اوکراینی با ما بجنگد. این یک تراژدی برای مردم اوکراین است اما ظاهرا همه چیز به این سمت پیش می‌رود. غرب در تلاش خود جهت کنترل و توقف روسیه شکست خورده است. تحریم‌های غرب بر مسکو مشکلاتی را ایجاد کرده اما نه در مقیاسی که آن‌ها انتظار داشتند. روسیه مذاکرات صلح را رد نکرده است اما هر چقدر این درگیری ادامه یابد، رسیدن به توافق دشوارتر می‌شود.»

هم‌چنین با وجود اینکه ۱۳۰ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، پوتین در ادامه اظهارات تلویزیونی خود گفت: روسیه هنوز هیچ کاری را به طور جدی در اوکراین آغاز نکرده است.» وی افزود: غرب در حال انحطاط به سوی توتالیتاریسم است. غرب درخصوص تلاشش جهت توقف روسیه شکست خورده و ما اکنون در آغاز گذار به دنیای چندقطبی هستیم.

این در حالیست که میخائیل پودولیاک، مذاکره‌کننده ارشد و مشاور رئیس جمهوری اوکراین اظهارات ولادیمیر پوتین را رد کرده است.

وی افزود: «غرب هیچ برنامه جمعی ندارد و مقصر ارتش روسیه است که شهرها را بمباران و به حاکمیت اوکراین ورود کرده و همچنین غیرنظامیان را کشته است.»

همزمان با استعفای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، کی‌یف یکی از حامیان اصلی بین‌المللی خود را از دست داد. مسکو خوشحالی خود را از کناره‌گیری این رهبر انگلیسی پنهان نکرد؛ رهبری که به خاطر ارسال تسلیحات به اوکراین به شدت از سوی روسیه مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

سخنگوی جانسون گفت: «بوریس جانسون طی تماسی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین او را یک قهرمان نامید و تاکید کرد که همه او را دوست دارند.»

همچنین دو سناتور آمریکایی، یکی جمهوری‌خواه و دیگری دموکرات که روز پنجشنبه به کی‌یف سفر کردند، به دنبال تصویب لایحه‌ای هستند تا روسیه را به عنوان “دولت حامی تروریسم” معرفی کنند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋