تشکیل جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران /جریمه ۴۵ هزار تومانی خودرو‌های فرسوده در حال تردد در تهران
06 مرداد 1397 - 17:57
شناسه : 9894
0

جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران پیش از ظهر امروز به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران و با حضور کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیرکارگروه و دیگر اعضاء در محل استانداری تهران تشکیل شد. به گزارش مادوند،کیومرث کلانتری در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه در ابتدای جلسه گزارشی […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران پیش از ظهر امروز به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران و با حضور کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیرکارگروه و دیگر اعضاء در محل استانداری تهران تشکیل شد.

739027به گزارش مادوند،کیومرث کلانتری در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت آلودگی هوا در تیرماه با توجه به بالابودن پارامتر آلاینده ازن نسبت به مدت مشابه سال قبل ارائه شد، افزود: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی از اطلاعات دریافتی از ۹ ایستگاه هواشناسی که در تهران دارد دمای هوا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی گفت: ازن یک آلاینده ثانویه است و در نتیجه فعل و انفعالات آلاینده های دیگر ایجاد می شود و روز های ناسالم اخیر ناشی از افزایش غلظت این پارامتر بوده است و بر همین اساس مقرر شد محیط زیست و هواشناسی گزارش جامع تری را با هماهنگی شبکه بهداشت در این باره تهیه و در جلسه آتی کارگروه ارئه دهند.
کلانتری با اشاره به اینکه اهمیت توجه به زیرساختهای دولت الکترونیک در استان تهران موضوع بعدی مورد بحث در جلسه بود، افزود: گزارشی توسط مدیرکل فن آوری اطلاعات
استانداری تهران از زیرساختهای ایجاد شده از سال ۹۲ به بعد در استان برای توسعه خدمات الکترونیکی به شهروندان ارئه شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا ادامه داد: در این جلسه بر ضرورت تکمیل زیرساختهای لازم برای توسعه خدمات دولت الکترونیک تاکید شد تا مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را بصورت الکترونیکی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه خدمات الکترونیک در بسیاری از شهرهای پرجمعیت دنیا نهادینه شده است ، اظهار داشت: توسعه خدمات الکترونیک، کاهش رفت و آمد های درون شهری و حجم ترافیک و در نهایت کاهش آلودگی هوا را بدنبال خواهد داشت.
کلانتری فعال سازی جایگاههای گاز CNG برای اتوبوسهای درون شهری را موضوع بعدی مورد بحث در این جلسه بیان کرد و گفت : مقرر شد پس از رفع نواقص ۵ ایستگاه ارائه گاز CNG به اتوبوسهای درون شهری توسط شهرداری و شرکت پخش فراورده های نفتی از ظرفیت کل این ایستگاهها در کلان شهر تهران با توجه به نقش این سوخت در کاهش آلودگی هوا استفاده گردد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: بر اساس اعلام شرکت پخش فرآورده های نفتی در استان تهران ۱۴ ایستگاه گاز CNG وجود دارد که ۱۲ ایستگاه در شهر تهران مستقر می باشد و از این تعداد ۷ ایستگاه فعال و ۵ ایستگاه در حال تعمیرات اساسی و آغاز بکار است.
وی به ضرورت جایگزینی اتوبوس های نو به جای اتوبوس های فرسوده اشاره داشت و گفت: بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیش از ۵۰ درصد اتوبوسهای در حال تردد در تهران فرسوده هستند و در تهران استفاده از اتوبوسهای درون شهری با تکنولوژی روز با سوخت مصرفی گاز CNG ضرورت دارد.
کلانتری گزارش راهور از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلتهای فرسوده در سطح شهر تهران را آخرین موضوع جلسه کارگروه عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیکی به ۶ ماهه دوم سال و پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها، بر جلوگیری از تردد خوردروهای فرسوده در کلان شهر تهران تاکید شد و بر اساس اعلام پلیس راهور به ازای هر ۲۴ ساعت تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر تهران این خودروها مبلغ ۴۵ هزار تومان جریمه خواهند شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋