اعلام جزئیات برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی
04 تیر 1401 - 10:16
شناسه : 96970
0

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپروش جزئیات برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان را اعلام کرد. میکائیل باقری در گفت‌وگو با مادوند، در این باره اظهار کرد: مرحله مقدماتی و نهایی دوره چهلم مسابقات قرآن دانش‌آموزی نیز در تابستان امسال برگزار و […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپروش جزئیات برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان را اعلام کرد.

میکائیل باقری در گفت‌وگو با مادوند، در این باره اظهار کرد: مرحله مقدماتی و نهایی دوره چهلم مسابقات قرآن دانش‌آموزی نیز در تابستان امسال برگزار و پرونده این دوره از مسابقات مردادماه بسته می‌شود.

وی در توضیح جزئیات برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی گفت: مسابقات دانش‌آموزی دارای دو بخش “آوایی” و “پژوهش” برای دختران و پسران است که مرحله نهایی بخش آوایی در تبریز، استان آذربایجان شرقی و بخش پژوهش در مشهد، استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپروش افزود: ۴۰۰ پسر و ۳۰۰ دختر  از میان ۱۴۵۰ شرکت کننده اولیه در بخش آوایی، به رقابت در بخش نهایی می‌پردازند. قرائت، تحقیق، تربیت و حفظ رشته‌های بخش آوایی هستند که برای پسران مداحی و اذان نیز به آن افزوده می‌شود.  

باقری ادامه داد: تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، احکام و انشای نماز و صحیفه سجادیه نیز از رشته‌های بخش پژوهش هستند. ۹۶۰ نفر در مرحله مقدماتی شرکت می‌کنند و در نهایت ۳۰۰ دختر و ۳۰۰ پسر دانش آموز در مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.  

وی درباره زمان برگزاری مسابقات نیز گفت: مرحله نهایی بخش آوایی برای پسران از دوم تا چهارم مرداد و برای دختران از ششم تا هشتم مرداد برگزار می شود. مرحله نهایی بخش پژوهش نیز برای پسران از ۲۵ تا ۲۷ مرداد و برای دختران از ۲۹ تا ۳۱ مردادماه برگزار و از پنج برگزیده اول در هر رشته در بخش دختران و پسران تقدیر می‌شود.  

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپروش با بیان اینکه هم‌اکنون مرحله کشوری دوره هفتم مسابقات قرآنی فرهنگیان نیز در رشته‌هایی نظیر قرائت و حفظ کل قرآن کریم و روش تدریس احکام و نهج‌البلاغه طی روزهای چهارم تا ششم تیرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود اظهار کرد: ۲۰۰ تن از همکاران فرهنگی پذیرفته شده در مرحله استانی، در این دوره از مسابقات حضور دارند و از پنج نفر اول در هر رشته تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋