خطبه های نماز سیاسی و عبادی جمعه تبریز/FATF ساخته و پرداخته نظام سلطه است
01 تیر 1397 - 15:55
شناسه : 9160
0

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: FATF و همه معاهدات مشابه ساخته و پرداخته نظام سلطه و قطعا برای تامین منافع خود آن هاست. به گزارش مادوند،حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در خطبه های نماز سیاسی و عبادی جمعه تبریز با اشاره به بررسی لایحه های الحاق ایران به FATF در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مدتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: FATF و همه معاهدات مشابه ساخته و پرداخته نظام سلطه و قطعا برای تامین منافع خود آن هاست.

elpress139603191500331497004233ir4به گزارش مادوند،حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در خطبه های نماز سیاسی و عبادی جمعه تبریز با اشاره به بررسی لایحه های الحاق ایران به FATF در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مدتی است که بحث پیوستن جمهوری اسلامی ایران به معاهده مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و تصویب آن مطرح است و این موضوع محل بحث و جدل های زیادی در داخل و خارج مجلس و بخصوص بین صاحب نظران و سیاسیون شده است.

وی افزود: البته هفته گذشته نمایندگان مجلس اینطور تصمیم گرفتند که طرح و بررسی آن در صحن علنی مجلس برای دو ماه مسکوت بماند تا در مورد آن با حوصله و دقت نظر بیشتری تصمیم بگیرند.

آل‌هاشم با بیان اینکه وظیفه نمایندگان در این ارتباط بسیار حساس است، تصریح کرد: در این مدت نمایندگان دو طیف مختلف بحث های زیادی در مورد منافع و یا آسیب‌های این طرح را مطرح کردند اما رهنمود های روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب در این خصوص بسیار راهگشا و روشنی‌بخش بود و به نظر می‌رسد که ایشان تکلیف ابهامات و سوالات موجود را مشخص کردند.

وی با اشاره به اینکه اگرچه منافع متعددی از سوی موافقان پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این معاهده عنوان شده، هشدار داد: نکته مهم و راهبردی این است که این معاهده و همه معاهدات مشابه ساخته و پرداخته نظام سلطه و قطعا برای تامین منافع خود آن هاست.

خطیب جمعه تبریز افزود: این یک روند بسیار ظالمانه و سلطه‌طلبانه است که با محوریت سازمان‌های بین‌المللی اجرا می‌شود و کشورها حتی اگر این معاهده به ضررشان باشد بخاطر حاکمیت این شرایط ظالمانه نمی‌توانند از آن تخدی کنند.

آل‌هاشم ادامه داد: این معاهدات و قراردادها حتی اگر منافع قابل توجهی هم برای ما داشته باشند بخاطر مبدا و منشا، این ظرفیت را دارند که تله‌ای برای گرفتار کردن کشورهای مستقلی همچون ایران باشند و در مسیر رسیدن به جایگاه واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران خلل ایجاد کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر تصویب قانون داخلی در ارتباط با پولشویی، تصریح کرد: راه حل این مشکل همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، این است که مجلس شورای اسلامی به دور از هیاهو ها و تهدیدات نظام سلطه به طور مستقل در مسائلی مثل پولشویی و تروریسم اقدام به قانو‌ن‌گذاری نماید.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نمایندگان باید از روند و تاثیر منفی این معاهده در مسیر حرکت نظام جلوگیری کنند، تشریح کرد: در دیدار اخیر رهبر انقلاب شاخصه هایی را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کردند اعم از رفتار عاقلانه، مدبرانه و مجاهدانه و  روحیه ایمان و پرهیز از خوب اشرافی گری که امیدواریم نمایندگان عزیز این شاخصه ها را رعایت کنند و در رفتار آن‌ها مدنظر باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋