آغاز پروازهای حج از فردا
22 خرداد 1401 - 14:18
شناسه : 91533
0

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز پروازهای حج از فردا (یکشنبه ۲۲ خردادماه) خبر داد. به گزارش مادوند، شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری امروز که به مناسبت آغاز حج تمتع سال ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: همه تیم‌های فنی در حوزه تعمیرات، خدمات فرودگاهی و ستادی آماده هستند تا بتوانیم سفرهای در شأن […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز پروازهای حج از فردا (یکشنبه ۲۲ خردادماه) خبر داد.

به گزارش مادوند، شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری امروز که به مناسبت آغاز حج تمتع سال ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: همه تیم‌های فنی در حوزه تعمیرات، خدمات فرودگاهی و ستادی آماده هستند تا بتوانیم سفرهای در شأن زائران خانه خدا را انجام دهیم همچنین نمایندگان‌مان را به کشورهای میزبان اعزام کردیم و علی‌رغم بسیاری از محدودیت‌هایی که برای ما به وجود می‌آورند، بسیاری از هماهنگی‌ها را انجام دادیم.

وی اضافه کرد: بامداد امروز در ساعت ۵:۴۵ نخستین پرواز به مقصد عربستان سعودی انجام شد و کارگزاران حج وارد سرزمین وحی شدند همچنین از شهرهای اردبیل، اهواز، یزد، بندرعباس، بوشهر، گرگان، همدان، اصفهان، تهران، زنجان، کرمان، مشهد، ارومیه، ساری، شیراز، تبریز، بیرجند زائران به خانه خدا اعزام خواهند شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار و ۶۱۴ هزار زائر از ۱۸ فرودگاه کشور به عربستان سفر می‌کنند، ادامه داد: پروازهای حج به صورت رسمی از فردا آغاز خواهد شد و از نقاط مختلف به ترتیبی که سازمان حج و زیارت تعریف کرده این پروازها را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مادوند مبنی بر اینکه با توجه به تاخیرهای طولانی و نقص فنی متعدد در پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین‌های مختلف به ویژه ایران ایر در هفته‌ها و ماه‌های گذشته چگونه ایمنی پروازهای حج را تضمین می‌کنید؟ گفت: ایمنی پرواز مهمترین مساله در صنعت هوانوردی است و پروازی مجوز می‌گیرد که همه استانداردهای لازم را دریافت کند و اساساً چنین تفکری وجود ندارد که به غیر از صفر یا صد حالت دیگری برای انجام پروازها وجود داشته باشد. البته نقص فنی در همه دنیا رایج است و شاید در ایران نرخ آن بیشتر باشد اما رعایت ایمنی پرواز به صورت صددرصد برای ما اهمیت دارد.

فرزادی‌پور با بیان اینکه ناوگان ۳۰۰ و ۶۰۰ را برای حج پیش‌بینی کردیم و احتمالا ایرباس ۳۱۰ نیز در این پروازها مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: آنچه ما را برای انجام پروازهای حج امیدوار می‌کند همدلی است که در صنعت هوانوردی وجود دارد چراکه در جلسات متعددی که با مدیران ایرلاین‌ها برگزار کردیم همه آنها کاملا از این مساله استقبال کردند که در صورت نیاز به قطعه یا هر خدمت دیگری در لحظه مشکل را برطرف کنند و رسما اعلام کردند که در لحظه می‌توانیم برای پروازهای حج به هواپیماها و انبارهای شرکت‌های هواپیمایی دیگر برای تامین قطعات دسترسی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال مادوند مبنی بر اینکه اگر ایمنی برای شما اهمیت دارد پس مقصر پروازهای اخیر ایران ایر (حادثه پرواز مشهد – اصفهان) چه کسی بود؟ گفت: در زمینه تاخیرها و برخی مشکلاتی که برای پروازهای داخلی یا خارجی به وجود می‌آید، تحریم‌ها یکی از عوامل آن است چراکه تا زمانی که هواپیما به اندازه کافی نداشته باشیم یا باید در سطح معمولی یا پایینی از هواپیماها استفاده کنیم که در آن صورت مردم روی زمین می‌مانند یا آنکه باید فشار را بیشتر و از حداکثر ظرفیت ممکن استفاده کنیم. در این شرایط ممکن است هواپیمایی پس از پرواز مستمر در چهار یا پنج مسیر به مشکلی برخورد کند که در آن صورت به دلیل اهمیت مساله ایمنی اجازه پرواز آن را نمی‌دهیم. به عنوان مثال اخیرا هواپیمایی در نجف انصراف از برخواستن داشت چراکه ریزگردها باعث شده بودند که سنسورهای هواپیما به اشتباه بیفتند و آلارم‌هایی بدهند. اما کروی پروازی به دلیل اینکه ایمنی در اولویت ماست ناچار به انصراف از پرواز شد.

وی با بیان اینکه همه تلاشمان را می‌کنیم تا پروازهای حج با تاخیر حداقلی انجام شود، گفت: تاکنون عربستان پرواز پشتیبان را نپذیرفته است اما با چند شرکت برنامه‌ریزی کردیم که در صورت پذیرش کشور مقصد این کار را انجام دهیم. البته پرواز حج تاثیری روی سایر پروازهای برنامه‌ای ایران ایر ندارد.

فرزادی‌پور همچنین درباره هزینه‌های پرواز حج گفت: برخی از هزینه‌ها مانند هزینه فرودگاه حج به ایران ایر تحمیل شده اما براساس جلسات و توافقاتی که انجام شده آن را مدیریت خواهیم کرد و قرار نیست روی دوش زائران بیفتد. در زمینه سوخت هواپیما هم به دنبال آن هستیم تا نیازی به سوختگیری در عربستان نداشته باشیم تا بتوانیم هزینه‌ها را کنترل کنیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋