شناسایی اولین بیمار مبتلا به آبله میمونی در نروژ
13 خرداد 1401 - 10:14
شناسه : 87069
0

موسسه بهداشت عمومی نروژ اعلام کرد: اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در بیماری که از یک سفر خارجی بازگشته بود، تایید شد. به گزارش مادوند، این موسسه در بیانیه ای اعلام کرد: روز گذشته (سه شنبه) یک مورد ابتلا به آبله میمونی در منطقه ویکن شناسایی شد. گفته شده فرد مبتلا اخیرا به خارج […]

ارسال توسط :
پ
پ

موسسه بهداشت عمومی نروژ اعلام کرد: اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در بیماری که از یک سفر خارجی بازگشته بود، تایید شد.

به گزارش مادوند، این موسسه در بیانیه ای اعلام کرد: روز گذشته (سه شنبه) یک مورد ابتلا به آبله میمونی در منطقه ویکن شناسایی شد.

گفته شده فرد مبتلا اخیرا به خارج از کشور سفر کرده است و این مورد با شیوع فعلی آبله میمونی در اروپا مرتبط است. بنابر اعلام موسسه بهداشت عمومی نروژ، خطر انتقال بیشتر بیماری بسیار کم است زیرا مقامات بهداشتی تمام اقدامات لازم را انجام داده اند.

به تازگی صدها مورد ابتلا به آبله میمونی در کشورهای اروپایی، استرالیا و ایالات متحده گزارش شده است. متخصصان هنوز در مورد راه های گسترش عفونت مطمئن نیستند زیرا آبله میمونی در کشورهای آفریقایی بومی است و اکثر افراد مبتلا نه با مردم آفریقا تماس داشته اند و نه به این مناطق سفر کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، آبله میمونی یک بیماری ویروسی نادر است که معمولا از حیوانات به افراد منتقل می شود. این بیماری می تواند از طریق ترشحات بدن، قطرات تنفسی و سایر مواد آلوده منتقل شود. این بیماری معمولا منجر به تب، بثورات پوستی و ورم غدد لنفاوی می شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋