پوشش بیمه اجتماعی تمام فعالان صنایع دستی در روستاها و عشایر کشور
21 خرداد 1397 - 14:19
شناسه : 8687
1

براساس تفاهم نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر با میراث فرهنگی، از امروز هنرمندان و فعالان صنایع دستی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند. به گزارش مادوند،در این تفاهم نامه همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی موظف شده است پس از ثبت […]

ارسال توسط :
پ
پ

براساس تفاهم نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر با میراث فرهنگی، از امروز هنرمندان و فعالان صنایع دستی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

720886620796389به گزارش مادوند،در این تفاهم نامه همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی موظف شده است پس از ثبت نام هنرمندان و صنعتگران روستائی متقاضی ، انان را برای بهره مندی از مزایای پیش بینی شده در بیمه های اجتماعی به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و کشاورزان معرفی کند .
محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان ، کشاورزان و عشایر در حاشیه امضای این تفاهم نامه همکاری در مصاحبه با خبرنگاران ، حداقل حق بیمه ای را که روستائیان و عشایر صنعتگر باید برای استفاده از مزایای این بیمه بپردازند ، ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت : براساس قانون ، دولت نیز موظف است دوبرابر این مبلغ را به عنوان سهم کارفرمایی پرداخت کند.
وی با بیان اینکه در این طرح صنعتگران روستایی و عشایر می توانند مانند سایر بیمه های اجتماعی در کشور از حقوق بازنشستگی بهره مند شوند ، استفاده از حقوق از کارافتادگی و فوت را از دیگر مزایای پیش بینی شده در این بیمه دانست.
واعظ مهدوی داشتن کارت صنعتگری از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی را برای متقاضیان الزامی دانست و تاکید کرد : سن این افراد نباید بیشتر از ۵۰ سال باشد.
وی خاطرنشان کرد : هرچقدر سنوات بیمه پردازی متقاضیان بیشتر باشد در زمان بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت می کنند .
خانم دکتر محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی نیز در این مراسم تعداد افرادی را که دارای کارت صنعتگری هستند ۴۰۰ هزار نفر برشمرد و از افرادی که هنوز در سامانه این سازمان ثبت نام نکرده اند خواست برای استفاده از مزایای پیش بینی شده در بیمه اجتماعی روستائیان هرچه سریعتر اقدام کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت کشور در حوزه های مربوط به صنایع دستی به صورت غیررسمی فعالیت می کنند ، اجرای طرح بیمه اجتماعی صنعتگران روستایی را گامی موثر برای ایجاد امنیت شغلی این گروه از جمعیت کشور دانست.
محمودیان از آمادگی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور برای ارائه معرفی نامه به صنعتگران روستائی خبر داد و گفت : براساس این معرفی نامه متقاضیان می توانند زیرپوشش بیمه اجتماعی روستائیان قرار گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋