شاخص بورس امروز با رشد ۲۹۷ پله ای به جایگاه ۹۹ هزار و ۵۲۲ واحدی قرار گرفت
04 بهمن 1396 - 16:20
شناسه : 6218
0

شاخص بورس امروز (چهارشنبه) با حمایت نمادهای پتروشیمی با رشد ۲۹۷ پله ای به جایگاه ۹۹ هزار و ۵۲۲ واحدی قرار گرفت. پتروشیمی ها و هلدینگ های پتروشیمی، جذابترین گروه معاملاتی در بازار امروز بورس بودند و در این میان نماد فارس (هلدینگ خلیج فارس) با اختصاص دادن بیشترین ارزش معاملات، به تنهایی ۱۱۵ واحد […]

ارسال توسط :
پ
پ

شاخص بورس امروز (چهارشنبه) با حمایت نمادهای پتروشیمی با رشد ۲۹۷ پله ای به جایگاه ۹۹ هزار و ۵۲۲ واحدی قرار گرفت.

139411131230551787022234پتروشیمی ها و هلدینگ های پتروشیمی، جذابترین گروه معاملاتی در بازار امروز بورس بودند و در این میان نماد فارس (هلدینگ خلیج فارس) با اختصاص دادن بیشترین ارزش معاملات، به تنهایی ۱۱۵ واحد شاخص را بالا برد.
در معاملات امروز، گروه شیمیایی در صدر گروه های بورسی قرار گرفت؛ امروز در این گروه ۲۰۴ میلیون سهم به ارزش یک هزار و هشت میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش ۳۹۲ میلیارد ریال و فراورده های نفتی به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم، گروه خودرو با معاملاتی به ارزش ۱۴۴ میلیارد ریال جای گرفت؛ گروه چند رشته ای صنعتی نیز با معاملاتی به ارزش ۱۰۳ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای فارس(هلدینگ خلیج فارس)، و غدیر(سرمایه گذاری غدیر)، جم (پتروشیمی جم)، وبانک (گروه توسعه ملی) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته و آن را بالا بردند، اما فملی (ملی صنایع مس) و وبملت (بانک ملت) با تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شد.
در معاملات امروز یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال در ۷۶ هزار و ۵۹۴ نوبت مبادله شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۹۵ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۷۴ واحد رشد کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز ۵۶ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۱۰۲ واحد بالا رفت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۱۰۲ واحد و شاخص بازار دوم بورس یک هزار و ۲۰۴ واحد تقویت شد.

** مبادله یک هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال اوراق با در آمد ثابت در فرابورس
فرابورس ایران، آخرین روز معاملاتی هفته را با مبادله بیش از ۳۳۷ میلیارد ریال به ارزش افزون بر یک هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال پشت سر گذاشت و این در حالی است که شاخص کل فرابورس ایران نیز با بیش از ۲ واحد رشد در پله یک هزار و ۹۰ واحدی قرار گرفت.
بازار بدهی فرابورس ایران میزبان دور جدیدی از اوراق اسناد خزانه اسلامی به تعداد ۱۰ میلیون ورقه در نماد «اخزا ۶۰۶» به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال دارای سررسید ۲۲ مهر ۹۸ بود که هر ورقه آن در جریان عرضه، ۷۷۱ هزار ریال قیمت خورد.
بازار اوراق با درآمد ثابت علاوه بر اینکه در روز جاری شاهد عرضه اخزا ۶۰۶ با داد و ستد بیش از ۸۵ هزار ورقه به ارزش ۶۶ میلیارد ریال بود، در مجموع میزبان نقل‌ و انتقال بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال بود که بیشترین حجم و ارزش این بازار به نماد «اخزا ۶۰۲» اختصاص یافت.
بازار اوراق تسهیلات مسکن(تسه) نیز شاهد دست به دست شدن بیش از ۷۷ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۵۵ میلیارد ریال بود که در این میان امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه ۹۶ با ۷۶۱ هزار ریال با بیشترین قیمت نسبت به سایر تسه‌ها معامله شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋