نحوه بازرسی الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی از کارگاه‌ها
03 بهمن 1396 - 14:11
شناسه : 6208
0

مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی نحوه بازرسی الکترونیکی کارگاه‌ها را تشریح کرد. به گزارش مادوند،مهرداد قریب با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه بازرسی الکترونیکی یکی از اولویت های سازمان تامین اجتماعی در سالجاری بوده است، گفت: در سالهای گذشته بازرسی از کارگاه‌ها به صورت سنتی انجام می […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی نحوه بازرسی الکترونیکی کارگاه‌ها را تشریح کرد.

download 2 3به گزارش مادوند،مهرداد قریب با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه بازرسی الکترونیکی یکی از اولویت های سازمان تامین اجتماعی در سالجاری بوده است، گفت: در سالهای گذشته بازرسی از کارگاه‌ها به صورت سنتی انجام می گرفت.
وی با اشاره به تحقیق و پژوهش در خصوص بازرسی الکترونیکی از سال ۹۴ گفت: این طرح در اواخر سال ۹۵ به صورت پایلوت در شعبه ۲۵ تهران و برخی شعب استانها اجرا شد و در آذرماه سالجاری در تمامی شعب تامین اجتماعی بازرسی الکترونیکی عملیاتی شد.

قریب افزود: فاز اول و دوم بازرسی الکترونیکی از کارگاهها در تمامی شعب کشور اجرایی شد و فاز سوم این طرح در سال آینده عملیاتی خواهد شد.
مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: بازرس این سازمان در هنگام مراجعه به کارگاه، اطلاعات را ثبت و به صورت آنلاین به سیستم شعبه ارسال می کند .
قریب با اشاره به مزایای بازرسی الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: رفع اختلاف کارگر، کارفرما و سازمان تامین اجتماعی، کاهش هزینه ها و افزایش تعداد و کیفیت بازرسی ها از این جمله هستند.

وی، تعداد کارفرمایان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی رایک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس قوانین ۳۹، ۴۷ و ۱۰۱ تامین اجتماعی، این سازمان کارگاه را بر اساس روزهای کارکرد و دستمزد کارگران مورد بازرسی قرار می دهد.
قریب به سه شیوه بازرسی نیز اشاره کرد و افزود: گاهی بازرسی به درخواست بیمه شده مبنی بر پیگیری عدم ارسال حق بیمه از سوی کارفرمایان انجام می شود، گاهی کارفرما تقاضا بازرسی را به علل ورود کارگر جدید یا ایجاد کارگاه جدید یا صدور مفاصا حساب ارائه می دهد و سومین شیوه بازرسی،بازرسی سیستماتیک سازمان تامین اجتماعی از کارگاه ها است که معمولاً هر ۳ الی ۴ ماه توسط بازرسان این سازمان انجام می شود.
مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان خدمات غیرحضوری دیگری را نیز پیاده سازی کرده است، گفت: در حال حاضر۹۵ درصد لیست های حق بیمه از سوی کارفرمایان الکترونیکی ارسال و پرداخت می شود .
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ابلاغ های کارفرمایان نیز الکترونیکی انجام می شود، افزود: از ۳۰ درصد کارفرمایان باقی مانده نیز درخواست می شود برای بهره مندی از این خدمت به شعب مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند.
قریب با بیان اینکه پس از ابلاغ مطالبات، کارفرمایان ۳۰روز مهلت دارند به این آراء اعتراض کنند، گفت: پس از پایان مهلت قانونی و عدم اعتراض کارفرمایان، بدهی قطعی می شود و اعتراض پذیرفته نمی شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور را ۴۲ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این سازمان پرداخت مستمری، تعهدات کوتاه مدت و خدمات درمانی را به بیمه شدگان و بازنشستگان ارائه می دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋