ثبت بالاترین میزان خون‌گیری در مشهد در یک دهه اخیر
15 فروردین 1401 - 1:25
شناسه : 59569
0

مادوند/خراسان رضوی سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال ۱۴۰۰ بالاترین میزان مراجعه مردمی و خون‌گیری در مشهد در یک دهه اخیر ثبت رسید. دکتر محمدرضا مجدی در گفت‌وگو با مادوند با اشاره به آمار خون‌گیری در خراسان رضوی در سال گذشته اظهار کرد: سال ١۴٠٠ علی‌رغم برخی ایام سیاه کرونایی در فصل […]

ارسال توسط :
پ
پ

مادوند/خراسان رضوی سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال ۱۴۰۰ بالاترین میزان مراجعه مردمی و خون‌گیری در مشهد در یک دهه اخیر ثبت رسید.

دکتر محمدرضا مجدی در گفت‌وگو با مادوند با اشاره به آمار خون‌گیری در خراسان رضوی در سال گذشته اظهار کرد: سال ١۴٠٠ علی‌رغم برخی ایام سیاه کرونایی در فصل تابستان در کلان‌شهر مشهد به استناد نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور و همچنین علی‌رغم شیوع سویه جدید امیکرون در بهمن ماه با عنایت به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته در این اداره کل بالاترین میزان جذب و مراجعه مردمی و همچنین خون‌گیری شهر مشهد در یک دهه اخیر رقم خورد.

وی افزود: بر این اساس در سال گذشته ١٣۴ هزار و ٢۵١ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مشهد مراجعه کردند که از این تعداد ٩٨ هزار و ۶۶٨ واحد خون‌گیری صورت پذیرفت که با وجود تمام عوامل کاهنده میزان جذب آمار در استان بی‌سابقه بوده است.

مجدی تصریح کرد: در سال ١٣٩٩ نیز تعداد مراجعه ١١۴ هزار و ٢۶٣ نفر و میزان خون‌گیری ٨۵ هزار و ٣٢۴ واحد، در سال ١٣٩٨ تعداد مراجعه ١٢٨ هزار و ٣١٣ نفر و میزان خون‌گیری ٩٣ هزار و ۴٣٧ واحد، در سال ١٣٩٧ تعداد مراجعه ١٣٢ هزار و ٢٢٧ نفر و میزان خون‌گیری ١٠٠ هزار و ٩٨ واحد، در سال ١٣٩۶ تعداد مراجعه ١٢٢ هزار و ۶٢٢ نفر و میزان خون‌گیری ٩١ هزار و  واحد ٧٣۴ بوده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در سال ١٣٩۵ میزان مراجعه ١٢٠ هزار و ٩٣١ نفر و میزان خون‌گیری ٨٧ هزار و ٣١٧ واحد، در سال ١٣٩۴ تعداد مراجعه ١٢۶ هزار و ١۴٨ نفر و میزان خون‌گیری ٨٩ هزار و ۶۵١ واحد، در سال ١٣٩٣ تعداد مراجعه ١٣١ هزار و ۴۴١ نفر و میزان خونگیری ٩۵ هزار و ٨٣٧ واحد، در سال ١٣٩٢ تعداد مراجعه ١٢۴ هزار و ۵۴٣ نفر و میزان خون‌گیری ٨٨ هزار و ٩٣۶ واحد و در سال ١٣٩١ تعداد مراجعه ١٣٠ هزار و ٣٧ نفر و میزان خونگیری ٨٩ هزار و ٣٧٢ واحد بوده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش مسمتر اهدای خون با توجه به افزایش نیاز به خون در سطح کشور اضافه کرد: مشهد دارای ۶ پایگاه ثابت امام رضا(ع)، سناباد، شهید سلیمانی، شهید کریمی، مهر و امید است. همچنین تیم‌های سیار انتقال خون نیز در مواقع لازم جهت دریافت خون‌های اهدایی شهروندان به ادارات، ارگان‌ها و مراکز مختلف دولتی و غیردولتی دارای شرایط لازمه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋