۱۸ هزار طلبه خادم شهدا هستند
08 فروردین 1401 - 1:02
شناسه : 56020
0

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: هر جا اسمی از دفاع مقدس می شود به ماجرای عاشورا گره می خورد و یکی از ویژگی‌های مهم دفاع مقدس همین است؛ ما با حضور در اینجا با انسان‌های خدایی آشنا می شویم و رفتار شهدا باعث بیداری ما می شود. به […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: هر جا اسمی از دفاع مقدس می شود به ماجرای عاشورا گره می خورد و یکی از ویژگی‌های مهم دفاع مقدس همین است؛ ما با حضور در اینجا با انسان‌های خدایی آشنا می شویم و رفتار شهدا باعث بیداری ما می شود.

به گزارش مادوند، حجت الاسلام حیدر مصلحی با حضور در مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: ما در این دنیا گرفتاری و وابستگی‌هایی داریم که سبب بیچارگی انسان می شود، ما برای از بین بردن این مشکلات در راهیان نور حضور پیدا می‌کنیم تا با خودگذشتگی و خودسازی شهدا را آشنا و مشکلاتمان از این طریق برطرف شود.

وی درباره اینکه راهیان نور نقش مهمی در بیداری انسان‌ها دارد، افزود: دوران دفاع مقدس دوران پرورشی و تربیتی بود، ما جنگ‌ها و کشته‌هایی زیادی در دنیا داشتیم، اما اسم قداست در آنها نیست و هیچ یک از آنها ماندگار نشد؛ در این دوران هر جا اسمی از دفاع مقدس می شود به ماجرای عاشورا گره می خورد و یکی از ویژگی های مهم دفاع مقدس همین است؛ ما با حضور در اینجا با انسان های خدایی آشنا می شویم و رفتار شهدا باعث بیداری ما می شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس ادامه داد: حضور روحانیت در جنگ به صورت رزمی، ارشادی و هدایتی بود؛ به طور مثال در شب‌های عملیاتی به دلیل حجم بالای آتش نیروهای خودی زمین گیر می‌شدند، بنده با توجه به مسئولیتی که داشتم تعدادی از طلاب آموزش دیده را به منطقه آوردیم و تک تک این طلاب در گردان ها حضور یافتند و در هنگام زمین گیری با شعار حماسی و قرائت آیات قرآن توسط طلاب، گردان از زمین کنده می شد؛  بعد از گذشت مدتی فرمانده ها برای حضور این طلاب در گردانشان بسیار مشتاق بودند.
وی خاطرنشان کرد: روحانیون ما در هشت سال در جهاد اصغر حضور داشتند و رزمندگان را با جهاد اکبر که مبارزه با نفس بود آشنا می کردند.
مصلحی با اشاره به نقش روحانیون در راهیان نور گفت: برادران روحانی در راهیان نور به عنوان راوی در قالب هدایتی و بصیرتی در یادمان های دفاع مقدس حضور دارند. تاکنون حدود ۱۸ هزار طلبه در قالب خادم، راوی و راوی از شهر و روستا در این جریان فرهنگی بزرگ انقلاب حضور دارند. رسانه باید الگوهایی مثل شهید ۱۳ ساله را به هم سن و سال های این کودک نشان دهد و به او بگوید که تو می توانی به این مقام برسی؛ یکی از نکات مهم دفاع مقدس معرفی این الگوهاست.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋