آیت‌الله ری‌شهری به «علوم حدیث» روح تازه‌ای داد
06 فروردین 1401 - 1:04
شناسه : 54826
0

وزیر سابق اطلاعات گفت: در حوزه تدوین احادیث آیت‌الله ری‌شهری نقش علامه مجلسی در زمان حال را داشت که ثمره آن انتشار دو مجلد فارسی و ‌عربی «علوم حدیث» است. اهتمام ایشان به علوم حدیث روح تازه‌ای به این حوزه داد.  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات در گفت‌وگو با مادوند، در مورد آیت‌الله […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر سابق اطلاعات گفت: در حوزه تدوین احادیث آیت‌الله ری‌شهری نقش علامه مجلسی در زمان حال را داشت که ثمره آن انتشار دو مجلد فارسی و ‌عربی «علوم حدیث» است. اهتمام ایشان به علوم حدیث روح تازه‌ای به این حوزه داد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات در گفت‌وگو با مادوند، در مورد آیت‌الله ری‌شهری گفت: مرحوم ری شهری عالمی بود که در تمام ابعاد حرکت علمی و عملی خود موفق بود که این امر به دلیل اخلاص ایشان در کار از یک سو و انسان بودن به معنای واقعی در تمام جوانب زندگی از سوی دیگر بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله ری شهری در زندگی فردی و خانوادگی خود نیز دارای نظم بسیار دقیقی بود و همین امر باعث موفقیت ایشان در بسیاری از موارد شد.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: آن‌ مرحوم در زمینه فقه و اصول باتوجه به هوشمندی و دقتی که داشت بسیار موفق بود، درس خارج فقه که ایشان در زمینه ولایت‌فقیه تدریس می‌کرد از دروس استخوان‌دار به شمار می‌رفت. همچنین در زمینه اهتمام به تدوین احادیث نیز در بین علمای سلف تا به امروز بعد از علامه مجلسی کسی به جز آیت‌الله ری شهری را نداشته‌ایم.

علوی با بیان اینکه در حوزه تدوین احادیث آیت‌الله ری شهری نقش علامه مجلسی در زمان حال را داشت، بیان کرد: ایشان در حوزه حدیث آثار ارزشمندی را از خود بر جای گذاشت که می‌توان به کتاب‌ها و دانش‌نامه‌های زیادی اشاره کرد.

او افزود: مرحوم ری شهری دانش‌آموزان زیادی را هم در عرصه کار حدیث تربیت کرد که ثمره آن انتشار دو مجلد فارسی و ‌عربی «علوم حدیث» است، از طرف دیگر مقاله‌های علمی و ارزشمند زیادی هم توسط انسان‌های فاضل در این دو مجلد منتشر شده است.

به گفته وزیر سابق اطلاعات اهتمام آیت‌الله ری شهری به علوم حدیث روح تازه‌ای به این حوزه داد.

علوی در مورد بعد اجرایی شخصیت آیت‌الله ری‌شهری نیز ابراز کرد: بعد از دادستانی ارتش و اقدامات ایشان در اوایل انقلاب، از زمانی که وظیفه وزارت اطلاعات برعهده ایشان قرار گرفت ایشان وزیر وزارتخانه‌ای شد که پیش از این وجود نداشت و نیروهای پراکنده اطلاعاتی ارتش، سپاه، دادستانی، نخست‌وزیری و کمیته را دور هم جمع کرد تا یک تشکیلات اطلاعاتی را راه‌اندازی کند.

او افزود: آن مرحوم با حجم بالای کار در ‌وزارت اطلاعات در این سازمان موفق شد و وزارت اطلاعات را تاسیس کرد، بعد از آن نیز در دادستانی کل کشور، نمایندگی مقام معظم رهبری در حج و نهایتا تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) شاهد حضور موفق ایشان هستیم.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اقدامات آیت‌الله ری شهری در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بیان کرد: در همان چند سال اول حضور ایشان اطراف حرم سریعا دارای یک نظم شد که هم خدمات خوبی به زائران ارائه و هم صورت مطلوبی اطراف حرم ایجاد شود که البته این ساخت و سازها به گونه‌ای است که نقطه پایانی نداشته و کار توسعه‌ای برای همیشه ادامه داشته باشد.

علوی تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث و ارائه خدمات به زائران، محققان، دانشمندان و دانشجویان را از دیگر “اقدامات ارزشمند” آیت‌الله ری شهری قلمداد کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋