لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» در قوه قضائیه در حال بررسی است
07 شهریور 1396 - 16:40
شناسه : 4666
0

مشاور امور زنان و خانواده وزارت دادگستری گفت: حتی اگر ۲۰ درصد اصول قانون اساسی در حوزه زنان و خانواده را اجرایی کنیم، بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد، این درحالیست که مشکلات در این حوزه زیاد است و با وجود آنکه قوانین زیادی داریم اما به آنها عمل نمی شود. به گزارش […]

ارسال توسط :
پ
پ

مشاور امور زنان و خانواده وزارت دادگستری گفت: حتی اگر ۲۰ درصد اصول قانون اساسی در حوزه زنان و خانواده را اجرایی کنیم، بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد، این درحالیست که مشکلات در این حوزه زیاد است و با وجود آنکه قوانین زیادی داریم اما به آنها عمل نمی شود.

96b46cbb48dbbef2c1cafb7fc0b469f6 khoshonat zananبه گزارش مادوند،پوران ولویون در اولین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزراء و دستگاه های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداریهای سراسر کشور گفت: همه باید بدانیم وظیفه اصلی ما سیاستگذاری است و اینکه از ظرفیتهای ما استفاده نشود فایده‌ای ندارد و نباید جزیره‌ای عمل و کار کرد.

وی تشکیل ستاد ملی زن و خانواده را موضوع مهمی دانست و اظهارکرد: هیچ شورایی در این اندازه نداریم که با حضور رئیس جمهوری و هشت وزیر و چند نفر از سطوح عالی مدیریتی باشد اما حتی در دولت یازدهم یک جلسه تشکیل نشد در حالی که اولویت های حوزه خانواده و زنان تعیین شده بود.

ولویون تصریح کرد: در این چهار سال نتوانستیم یک جلسه ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهوری یا معاون اول رئیس جمهوری تشکیل دهیم در حالی که این ستاد نقش سیاستگذاری دارد.

وی همچنین درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت نیز گفت: این موضوع در قوه قضائیه در حال بررسی است.

ولویون با بیان اینکه سال ها در خصوص لایحه حمایت از خانواده کار کارشناسی انجام شد تصریح کرد: باز هم نواقص و کمبودهایی در حوزه اجرای قانون خانواده داریم.

وی ادامه داد: طرح‌های متعددی از سوی قوه قضائیه در مجلس مطرح است که متاسفانه به آن پرداخته نشده است و در بسیاری از موارد طرح ها و لوایح همچنان در حال رفت و آمد بین مراجع مختلف قانونی هستند.

ولویون در پایان گفت: حوزه زنان و خانواده دارای حاشیه های زیادی است و متاسفانه ما دنبال مسائل حاشیه ای هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋