افزایش قیمت نفت برای دومین روز متوالی ادامه یافت
03 مرداد 1396 - 12:05
شناسه : 3645
0

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، پس از آنکه عربستان قول داد ماه آینده نفت کمتری صادرات کند و اوپک نیز از برخی اعضای خود خواست برای کنترل مازاد عرضه و جلوگیری از افت قیمت، بیش از پیش به توافق کاهش تولید پایبند باشند، افزاش قیمت های نفت روزسه شنبه نیز ادامه یافت. به نقل از […]

ارسال توسط :
پ
پ

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، پس از آنکه عربستان قول داد ماه آینده نفت کمتری صادرات کند و اوپک نیز از برخی اعضای خود خواست برای کنترل مازاد عرضه و جلوگیری از افت قیمت، بیش از پیش به توافق کاهش تولید پایبند باشند، افزاش قیمت های نفت روزسه شنبه نیز ادامه یافت.

1453811495121 oil price1 th3به نقل از رویترز، اظهارات رییس شرکت نفتی هالیبرتون آمریکا که گفت، افزایش تعداد دکل های حفاری کشورش متوقف شده است نیز به افزایش قیمت های نفت کمک کرد.
قیمت آتی نفت برنت دریای شمال در ساعت ۰۲:۰۶ روز سه شنبه به وقت گرینویچ در بازارلندن ۳۰ سنت یا ۰.۶ درصد نسبت به آخرین قیمت دیروز (دوشنبه) افزایش پیدا کرد و به ۴۸ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دیروز نیز ۱.۱ درصد نسبت به جمعه گذشته افزایش یافته بود.
قیمت نفت خام غرب تگزاس نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس آمریکا با ۳۱ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۴۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید.
«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان دیروز گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و برخی تولیدکنندگان غیر عضو اوپک که توافق کاهش تولید را امضا کرده اند، متعهد شده اند پس از مارس ۲۰۱۸ نیز در صورت نیاز به توافق کاهش تولید پایبند خواهند بود.
وی افزود: عربستان صادرات نفت خام در ماه اوت (مرداد-شهریور) را به ۶.۶ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. این مقدار تقریبا یک میلیون بشکه از مقدار آن در اوت سال ۲۰۱۶ کمتر است.
اوپک همچنین موافقت کرد نیجریه نیز پس از کاهش سطح تولید خود و نگهداشت آن در سطح ۱.۷ میلیون بشکه در روز، به توافق کاهش تولید بپیوندد.
نظرسنجی رویترز نشان می دهد که ممکن است موجودی انباری نفت خام آمریکا هفته گذشته به میزان سه میلیون بشکه کاهش پیدا کرده باشد.
اوپک در نشست رسمی ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه ) ۱۳۹۵ خود در وین، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک به شمار می روند.
ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از بحران خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه ۱۳۹۵، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش ۶۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک در نشست رسمی چهارم خرداد امسال این سازمان با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای ۹ ماه دیگر موافقت کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋