رئیس کل بانک مرکزی گفت: سعی می‌کنیم طی ۳ ماه آینده مشکل کلیه مؤسسات مالی حل شود.
20 تیر 1396 - 22:14
شناسه : 3242
0

رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون امنیت ملی گفت که تلاش می‌کنیم طی دو سه ماه آینده مشکلات کلیه موسسات مالی را حل کنیم. سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در ابتدای جلسه، آقای حسن‌بیگی به عنوان مسئول کمیته امنیت آب انتخاب شد و از زحمات […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون امنیت ملی گفت که تلاش می‌کنیم طی دو سه ماه آینده مشکلات کلیه موسسات مالی را حل کنیم.

635674714589423540سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در ابتدای جلسه، آقای حسن‌بیگی به عنوان مسئول کمیته امنیت آب انتخاب شد و از زحمات آقای برومندی، تقدیر به عمل آمد و آقای برومندی به عنوان نایب رئیس کمیسیون انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: سیف رئیس بانک مرکزی و معاونان ایشان، اشراق معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی و مسئولین پولی و مالی برخی دستگاه‌های امنیتی در جلسه حضور داشتند تا بحث مؤسسات مالی، پولی و مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران ایجاد شده است، بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: ابتدا سیف با اشاره به سابقه مؤسسات مالی و پولی گفت که از ابتدای کار نسبت به خطر این مؤسسات هشدار لازم را اعلام کرده‌ایم، چراکه در شرایطی که نرخ سود سرکوب شده و تورم بسیار بالاست، فعالیت مؤسسات مالی با وعده سود بیشتر مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت.

نقوی‌حسینی توضیح داد: مؤسسات با وعده سود بیشتر پول‌های مردم را جذب کردند و عمده‌ترین فعالیت آنها، بازپس‌دهی برخی از سودها و خرید ملک بوده است که با توجه به رکود ملک و کاهش سپرده‌گذاری، ایجاد بحران طبیعی بوده است.

وی ادامه داد: سیف توضیح داد با وجود اینکه قیمت کارشناسی املاک، تراز مؤسسات را درست کرده بود، اما واقعیت این بود که کسی برای رقم کارشناسی پول پرداخت نمی‌کند و ما برای حل این مشکل راه‌حل‌های متعددی ارائه کردیم تا در اولین فرصت این بحران برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تضافه کرد: سیف تأکید کرد که در درازمدت اجازه فعالیت به چنین مؤسسات نخواهیم داد و سعی می‌کنیم طی ۳ ماه آینده مشکل کلیه مؤسسات مالی حل شود.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: حیدری معاون نظارت بانک مرکزی تأکید کرد که باید به نحوی دارایی‌های موجود مؤسسات مالی بین سپرده‌گذاران توزیع شود که سپرده‌گذاران کلان و خرد به نسبت سپرده، سرمایه خود را باز پس گیرند.

وی ادامه داد: پس از توضیحات مسئولان بانک مرکزی، برخی از نمایندگان از جمله دهقانی، کریمی‌قدوسی، ذوالنوری، کواکبیان، بنده، برزگر، رضایی، برومندی، جمالی، حسن‌بیگی و نوریان اظهارنظر کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس اظهار داشت: کمیسیون ضمن ابراز تأسف از وضعیت جاری مؤسسات مالی و اعتباری و مشکلات فراوان پیش آمده برای مردم بر ضرورت حل هر چه سریع‌تر این مشکلات و بازپرداخت پول سهامداران با مدیریت و تدبیر بانک مرکزی و برخورد قاطع با متخلفان تأکید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋