روند افزایش مصرف برق در کشور/احتمال خاموشی
12 تیر 1396 - 14:30
شناسه : 3001
0

روند مصرف برق در کشور به گونه ای در حال افزایش است که بنا به گفته مسئولان وزارت نیرو اگر مصرف برق از مرز ۵۰ هزار مگاوات عبور کند احتمال خاموشی بالا خواهد رفت.     پیک مصرف برق روز گذشته (یکشنبه) در حالی به ۵۲ هزار و ۴۷۰ مگاوات رسید که در مدت مشابه […]

ارسال توسط :
پ
پ

download 1 2روند مصرف برق در کشور به گونه ای در حال افزایش است که بنا به گفته مسئولان وزارت نیرو اگر مصرف برق از مرز ۵۰ هزار مگاوات عبور کند احتمال خاموشی بالا خواهد رفت.

 

 

پیک مصرف برق روز گذشته (یکشنبه) در حالی به ۵۲ هزار و ۴۷۰ مگاوات رسید که در مدت مشابه سال گذشته تا همین تاریخ به هیچ عنوان پیک برق از ۴۹ هزار مگاوات بالاتر نرفته بود.
این در حالی است که در چند روزی که از تیرماه سال جاری سپری شده ما شاهد ثبت ۵ بار مصرف بیش از ۵۰ هزار مگاواتی برق، و تقریباً به همین میزان مصرف بیش از ۴۹ هزار مگاواتی مصرف برق بوده‌ایم.
گزارش‌ها حاکی از این است که در بسیاری از شهرهای ایران نیز در همین روزهای اخیر رکورد پیک مصرف برق در مقایسه با سال‌های گذشته شکسته شده و مصرف برق به شکل بی‌رویه‌ای بالا رفته است.
مقایسه پیک مصرف برق در روز گذشته با روز شنبه بیانگر افزایش ۸۳۷ مگاواتی، و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش ۶ هزار و ۴۶۱ مگاواتی مصرف برق است.

آرش کردی مدیر عامل توانیر در پاسخ به این سوال که اگر از مرز مصرف ۵۰ هزار مگاوات عبور کنیم آیا در وضعیت نگران‌کننده و خاموشی قرار می‌گیریم، گفت: به هر حال وقتی مصرف برق از ۵۰ هزار مگاوات عبور می‌کند، شبکه برق در وضعیت مطمئنی قرار نمی‌گیرد و نیاز به تمهیدات ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: این محدودیت زمانی رخ می‌دهد که بار شبکه در یک لحظه به بیش از ۵۰ هزار مگاوات افزایش یابد، بنابراین دو بحث مهم در دستور کار ما قرار دارد که یکی بحث تولید و ذخیره برق و دیگری ظرفیت بسته‌های انتقال، توزیع و فوق‌توزیع است.

بر این اساس کل مبادلات برق در روز گذشته برابر با یک هزار و ۹۲۹ مگاوات بوده که سهم صادرات یک هزار و ۲۶۰ مگاوات و سهم واردات ۶۶۹ مگاوات بوده است.
گفتنی است، مصرف برق صنایع نیز در این روز برابر با ۴۲۰۰ مگاوات بوده که نسبت به روز شنبه ۳۳۸ مگاوات افزایش داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋