تمهیدات وزارت نیرو برای کاهش خاموشی‌ها در تابستان
05 خرداد 1403 - 12:29
شناسه : 297788
0

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح تمهیدات وزارت نیرو برای تامین برق در فصل گرم سال گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود که امسال میزان خاموشی‌ها و قطعی برق در مصارف خانگی، صنایع و کشاورزی کمتر از قبل شده و شرایط بهتر شود. فریدون حسنوند در گفت‌وگو با مادوند، با اشاره به […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح تمهیدات وزارت نیرو برای تامین برق در فصل گرم سال گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود که امسال میزان خاموشی‌ها و قطعی برق در مصارف خانگی، صنایع و کشاورزی کمتر از قبل شده و شرایط بهتر شود.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با مادوند، با اشاره به جلسات کمیسیون انرژی با مسئولان وزارت نیرو درباره تمهیدات این وزارتخانه برای تامین برق در فصل گرم سال اظهار کرد: ما همه ساله قبل از شروع فصل گرم سال جلسات مشترکی با وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای موضوع تامین خوراک و موارد مرتبط داریم.

وی ادامه داد: این جلسات برای پیشگیری از برخی رخ‌دادهای احتمالی در فصل گرم سال تشکیل شد البته که دولت سیزدهم از ۲ سال قبل یکسری توافقات و قراردادهایی انعقاد کرد که در راستای آن ۱۶۰۰ مگاوات برق توسط صنایع و مشترکات با نفت و نیرو تولید شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت‌: طبق گزارشات ارائه شده اکنون ۱۸۰ دستورالعمل برای تابستان سال ۱۴۰۳ در حوزه منطقه‌ای، شهرستانی، استانی، ملی، بخش خصوصی و دولتی وجود دارد که در واقع خط مشی عمومی برای کل دستگاه‌های کشور مشخص شده است.

امسال نیروگاه‌های برق‌آبی آماده خدمت هستند

حسنوند ادامه داد: نکته دیگر پیشرفت برخی پروژه‌های نیروگاهی و اورهال کردن برخی نیروگاه‌ها به خصوص نیروگاه‌های برق آبی است. سال قبل به دلیل مسائل بارندگی بخش اعظمی از نیروگاه‌های برق آبی در مدار نبود که امسال با بارندگی‌های اخیر نیروگاه‌های برق آبی آماده ارائه خدمت هستند.

امسال قطعی برق صنایع و کشاورزی کمتر خواهد شد

وی همچنین اظهار کرد: نکته بعدی درباره نیروگاه‌های سیکل ترکیبی است که خوشبختانه حدود ۳۶۰۰ مگاوات افزایش تولید برق در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی داشتیم، افزایش تولید برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌هایی که با صنعت قرارداد بسته، هم وجود دارد علاوه بر آن نیروگاه‌های برق آبی هم در مدار قرار دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی اظهار کرد: براین اساس انتظار می‌رود امسال کمترین مشکل را در تابستان داشته و خاموشی‌ها کمتر شده و شرایط بهتر شود البته که امسال زمان و شدت گرما بیشتر خواهد بود، یعنی میزان درجه گرما نسبت به سال‌های گذشته افزایش دارد لذا مدت زمان شروع و پایان گرما هم بیشتر است.

حسنوند تاکید کرد: تمامی تلاش بر آن است که کمترین مشکل برای مردم به وجود آید؛ در موضوع تامین برق صنعت و کشاورزی هم شرایط بدین‌گونه است که اولویت اول تامین برق مشترکان خانگی و بعد کشاورزی و بعد صنایع خواهد بود. با این شرایط قطعی برق صنایع کشاورزی هم از سال‌های گذشته کمتر خواهد شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋