فرانسه از نفت بی‌نیاز خواهد شد؟
18 اردیبهشت 1403 - 12:31
شناسه : 295449
0

برونو لو ماری، وزیر دارایی فرانسه گفت که ایجاد صنعت خودروهای برقی فرانسه برای عدم وابستگی این کشور از تولیدکنندگان نفت و صادرکنندگان بزرگ خودرو ضروری است. به گزارش مادوند، صنعت خودروی فرانسه بر اساس یک توافق راهبردی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ فروش خودروهای الکتریکی را چهار برابر کند و این زمانی است که […]

ارسال توسط :
پ
پ

برونو لو ماری، وزیر دارایی فرانسه گفت که ایجاد صنعت خودروهای برقی فرانسه برای عدم وابستگی این کشور از تولیدکنندگان نفت و صادرکنندگان بزرگ خودرو ضروری است.

به گزارش مادوند، صنعت خودروی فرانسه بر اساس یک توافق راهبردی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ فروش خودروهای الکتریکی را چهار برابر کند و این زمانی است که رئیس جمهور چین سفری رسمی به این کشور را آغاز می کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، هدفی را برای خودروسازان این کشور تعیین کرده است که تا پایان دهه دو میلیون خودروی برقی یا هیبریدی تولید کنند و این در شرایطی است که آنها با رقابت سخت تولیدکننده برتر چین مواجه هستند.

طبق یک توافقنامه برنامه ریزی میان مدت جدید با دولت، این صنعت قرار است با هدف موقت فروش ۸۰۰ هزار خودروی برقی تا سال ۲۰۲۷ موافقت کند که از ۲۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. علاوه بر این، خودروسازان در نظر دارند فروش خودروهای سبک برقی را از ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهند.

برونو لو ماری، وزیر دارایی فرانسه گفت که ایجاد صنعت خودروهای برقی فرانسه برای عدم وابستگی این کشور از تولیدکنندگان نفت و صادرکنندگان بزرگ خودرو ضروری است. لوماری در یک کنفرانس خبری گفت انتخابی که باید انجام شود این است که آیا می‌خواهیم کشور تولیدکننده خودرو باشیم یا کشور مصرف‌کننده باشیم. ما انتخاب کرده‌ایم که یک کشور بزرگ تولیدکننده خودروهای الکتریکی باشیم.

یک منبع در وزارت دارایی فرانسه هم گفت که دولت ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۶ میلیارد دلار) را برای حمایت از تولید و خرید خودروهای الکتریکی در سال جاری از طریق برنامه‌های مختلف در نظر گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، حدود ۲۰ درصد از خودروهای جدید فروخته شده در فرانسه الکتریکی هستند، اما تنها ۱۲ درصد از آنها در این کشور ساخته می‌شوند. توافق بین دولت و صنعت خواستار ایجاد ۴۰۰ هزار نقطه شارژ تا سال ۲۰۳۰ و ۲۵ هزار نقطه شارژ سریع تا پایان سال ۲۰۲۷ در مسیرهای اصلی مسافرتی و در شهرهای بزرگ است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋