از فیلم جدید رسول صدرعاملی چه خبر ؟
18 اردیبهشت 1403 - 1:38
شناسه : 295377
0

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزییات جدیدی از فیلم سینمایی رسول صدرعاملی به نام «زیبا صدایم کن» منتشر کرده است. به گزارش مادوند، رسول صدرعاملی که فیلم‌هایی چون «رهایی» ، «گل‌های داودی»، «پاییزان»، «قربانی»، «سمفونی تهران»، «دختری با کفشهای کتانی»، «من ترانه ۱۵ سال دارم» ، «دیشب باباتو دیدم آیدا» ، «هرشب تنهایی»، «شب، […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزییات جدیدی از فیلم سینمایی رسول صدرعاملی به نام «زیبا صدایم کن» منتشر کرده است.

به گزارش مادوند، رسول صدرعاملی که فیلم‌هایی چون «رهایی» ، «گل‌های داودی»، «پاییزان»، «قربانی»، «سمفونی تهران»، «دختری با کفشهای کتانی»، «من ترانه ۱۵ سال دارم» ، «دیشب باباتو دیدم آیدا» ، «هرشب تنهایی»، «شب، زندگی با چشمان بسته» ، «در انتظار معجزه»، «سال دوم دانشکده من» و … را در کارنامه هنری خود دارد، سال گذشته فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» را به کارگردانی آرمان خوانساریان تهیه کرد که مورد توجه قرار گرفت.

او از سال ۱۳۹۶ که «سال دوم دانشکده من» را در مقام کارگردان ساخت، دیگر فیلمی نساخت و علاوه بر «جنگل پرتقال» در این فاصله تهیه‌کننده «شنای پروانه» محمد کارت بود.

و حالا روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که یکی از عوامل اصلی تولید این فیلم با همکاری بنیاد سینمایی فارابی به تهیه‌کنندگی اجرایی سید مازیار هاشمی است، خبری منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانیم:

محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد که در نشستی با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، رسول صدرعاملی کارگردان و سیدمازیار هاشمی تهیه‌کننده درباره تولید فیلم سینمایی «زیبا صدایم کن» گفت‌وگو شده است. این نشست را آغاز پیش تولید فیلم عنوان کرد و از آغاز فیلمبرداری این اثر در آینده نزدیک در تهران خبر داد.

وی تصریح کرد: آقای صدرعاملی دو سال است که روی فیلم‌نامه «زیبا صدایم کن» کار کرده است. این اثر جدیدترین تولید کانون پرورش فکری در حوزه فیلم‌سازی است و براساس اقتباس از کتاب «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده ساخته می‌شود.

معاون تولید کانون با بیان این‌که فیلم «زیبا صدایم کن» برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می‌شود گفت: تلاش گروه سازنده این است که فیلم نوجوان‌پسند تولید کنند و باتوجه به تجربه‌ای که آقای صدرعاملی در حوزه سینمای نوجوان دارند، امیدوارم فیلم خوب و قابل قبولی باشد.

وی افزود: کانون پرورش فکری چند سالی است به اقتباس نگاه ویژه‌ای دارد؛ به همین دلیل این اثر هم برگرفته از تولیدات کانون و رمان نوجوان است.

کریمی‌صارمی بیان کرد: محل ‌ساخت فیلم «زیبا صدایم کن» خیابان ولیعصر تهران است و جذابیت داستان این است که حوادث در یک روز اتفاق می‌افتد.

معاون تولید کانون با اشاره به این‌که در این نشست رسول صدرعاملی نکاتی درباره اهمیت خانواده مطرح کرد ادامه داد: مدیرعامل کانون هم مواردی که برایش مهم بود از جمله توجه به بخش خانواده و نوجوان دهه هشتادی را مطرح و بر اهمیت توجه به استانداردهای فیلم‌سازی کانون در این فیلم تاکید کرد تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

معاون تولید کانون اظهار داشت: تولی‌گری از مهم‌ترین سیاست‌های کانون و بخش سینمایی آن در سال ۱۴۰۳  است و تلاش می‌کنیم از فیلم‌نامه‌های اقتباسی که در شورای عالی کانون تصویب می‌شود حمایت کنیم. تا امروز سه فیلم را در دستور کار خود دادیم تا با حمایت‌های مالی که کانون پرورش فکری انجام می‌دهد جریان جدیدی در چرخه اکران و تنوع بخشیدن به موضوع‌های سینمای ایران، سینمای کودک و به‌ویژه سینمای نوجوان ایجاد شود.

محمدرضا کریمی‌صارمی در پایان گفت: امیدواریم فیلم‌سازان کشورمان توجه ویژه‌ای بر ادبیات غنی که در کانون پرورش فکری وجود دارد، داشته باشند و سری به رمان‌های نوجوان کانون بزنند. آن‌ها می‌توانند آثاری را انتخاب کنند و به نگارش دربیاورند تا تبدیل به فیلم‌نامه شود و کانون از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از بیستمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم لوکارنو، جایزهٔ فدراسیون بین‌المللیِ مطبوعات سینمایی در جشنواره فیلم تسالونیکی، جایزهٔ بهترین فیلم جشنوارهٔ بین‌المللی بریسبان استرالیا برای فیلم«من ترانه ۱۵ سال دارم»، جایزهٔ فیل نقره‌ای برای بهترین کارگردانی از جشنوارهٔ فیل طلایی هند، لوح تقدیر و عضویتِ افتخاری انجمن حمایت از حقوق کودکان، فیلم منتخب هیئت داوران شانزدهمین دورهٔ جشنوارهٔ بین‌المللیِ کودک و نوجوان، اصفهان برای « دختری با کفشهای کتانی»از جمله جوایز و افتخارات بین المللی رسول صدرعاملی است.

در این زمینه بخوانید:

رسول صدرعاملی فیلم اقتباسی می‌سازد.

رسول صدرعاملی: مهم ترین فیلمم “گلهای داودی‌”ست

انتهای پیام 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋