برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت با مشارکت مردم در سراسر کشور
18 اردیبهشت 1403 - 1:38
شناسه : 295371
0

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غیدیر با بیان این که برگزاری مراسم و مناسبت‌ها بستری برای جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ای است گفت: استفاده از فرصت مناسبت‌ها نیازمند هوشمندی و هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی است.  به گزارش مادوند، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در جلسه […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غیدیر با بیان این که برگزاری مراسم و مناسبت‌ها بستری برای جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ای است گفت: استفاده از فرصت مناسبت‌ها نیازمند هوشمندی و هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی است.

 به گزارش مادوند، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر که دوشنبه ۱۷اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری بزرگداشت غدیر و دهه امامت و ولایت گفت: از مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور و نماینده ولی فقیه در این نهاد، حضرت حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور، صمیمانه تشکر می‌کنم که امسال هم فرصت توفیق خدمت در برپایی بزرگداشت غدیر را به بنده دادند تا در این مسیر و جریان پرخیر و برکت و با عظمت شریک باشم.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غیدیر افزود: سال گذشته برنامه‌های این دهه با عشق و ارادت علاقمندان به امیرالمومنین(ع) در سراسر کشور به‌خوبی برگزار شد و یاد و نام علوی را به گوش جان و دل‌های مشتاق و علاقمندان ایشان رساندیم و امسال به استقبال غدیر دیگری می‌رویم و لازم است از این مناسبت به‌نحو مطلوب در راستای ترویج فرهنگ علوی بهره ببریم.

 برگزاری مراسم و مناسبت‌ها بستری برای فرهنگ سازی است

وی افزود: در طول سال مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی فراوانی داریم که اگر از این فرصت‌ها خوب استفاده کنیم، دل‌ها و اذهان مردم آماده پذیرش مفاهیم بلند معنوی می‌شود و زمینه و بستر مناسب برای بیان و تبیین مفاهیم ارزشی فراهم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی خاطرنشان کرد: در روزهای عزیز و مناسبت‌های مقدس از جمله روز جوان، روز مادر و روز پدر و غیره، مفاهیم و واژه‌های ارزشی وجود دارند که می‌توان از آنها در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده و  ترویج بسیاری از مفاهیم بلند انسانی و اخلاقی و در نهایت فرهنگ‌سازی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: امروز کانون خانواده از سوی دشمن مورد هجمه و تهاجم قرار گرفته و یکی از توطئه‌های استکبار جهانی تضعیف ارکان و شیرازه خانواده‌هاست. خانواده رکن بسیار مهمی است.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تهاجم به خانواده بسیار شدید است و دشمن برای نابودی بنیان و از کمرنگ کردن الفت و مهربانی میان افراد خانواده و تضعیف فرهنگ ازدواج و تشکیل خانواده برنامه دارد و بسیاری از آسیب‌ها نیز از همین مسیر سلامت جوانان و جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غدیر گفت: لازم است از فرصت برگزاری مناسبت‌های مختلف در جهت جریان‌سازی فرهنگی و بیان مفاهیم معنوی و اخلاقی بهره ببریم چرا که در این مناسبت‌ها ذهن و قلب افراد جامعه آماده پذیرش و شنیدن این مفاهیم است و این مناسبت‌ها بستر و بهانه‌ای برای ترویج و فرهنگ‌سازی است.

حجت الاسلام  و المسلمین تقوی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و عاشورا دل‌ها برای شنیدن مفاهیم معنوی آماده‌تر است و ما باید از این روزهای عزیز بهتر استفاده کنیم. عید سعید غدیر نیز یک روز مهم و بسیار گرانبها و ارزشمند است و می‌توان همه اسلام را در این روز تبیین و تفسیر کرد و روز غدیر برابر با همه اسلام است چرا که همه زحمات انبیا و ۲۳ سال تلاش پیامبر در غدیر جلوه پیدا می‌کند و تکمیل می‌شود و ما باید این موضوع را برای مردم تبیین کنیم.

وی گفت: از زمانی که حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور به عنوان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فعالیت خود را آغاز کردند، همکاری این نهاد در مناسبت‌های مذهبی بیشتر شده و موجب شد تا خلأ تبلیغاتی که در نقاط مختلف کشور وجود دارد، با هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی تا حدودی برطرف گردد و در شهرها و روستاها و مراکز پرجمعیت کشور، موج‌آفرینی صورت گیرد که تأثیر بسیار خوبی داشته است.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غدیر افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن برگزاری این مناسبت‌ها، موجب شور و نشاط در جامعه می‌شود و از این بسترها برای  مشارکت و حضور مردم بهره می‌گیرد و لذا مردم را در صحنه نگه می‌دارد و از ظرفیت‌های مردمی در این مناسبت‌ها به‌نحو شایسته استفاده می‌کند.

وی با اشاره به این که نهادها و تشکل‌های مختلفی در کشور مرتبط با بزرگداشت غدیر وجود دارد تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حامی و هماهنگ کننده این تشکل‌ها و گروه‌های مردمی و دستگاه‌های فرهنگی در نقاط مختلف کشور است و تمام برنامه‌های قبلی به قوت خود باقی است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وظیفه هم‌افزایی میان این ارگان‌ها را بر عهده دارد و به‌عنوان هماهنگ کننده فعالیت‌ها و با استفاده از ظرفیت و امکاناتی که در سطح ملی دارد، در کنار این تشکل‌ها خواهد بود و اگر مانع و نیازی باشد در استان‌ها و شهرهای مختلف پیگیری و برطرف خواهد کرد.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه همکاری و در کنار هم بودن لازمه رشد یافتگی است گفت: سیاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همانطور که از نام آن مشخص است هماهنگ کردن است و لازم است، همه نهادها و هسته‌های فرهنگی و تربیتی در کنار هم و به طور هماهنگ و منسجم فعالیت‌های خود را دنبال کنند تا هدفمند و نتیجه‌بخش باشد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین عرب انصاری معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: سال گذشته تجربه بسیار خوبی در برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت به دست آمد، زیرا بیشتر تمرکز برنامه‌ها به مشارکت داشتن مردم در این جشن‌ها بود و امسال هم برنامه‌ها و جشن‌ها بیشتر با هدف حضور مردم خواهد بود و ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت غدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تنها قصد هماهنگی و برنامه‌ریزی میان سایر دستگاه‌ها را دارد تا از این رهگذر جشن‌های باشکوهی در سراسر کشور برگزار شود.  

در ادامه جلسه نمایندگانی از مسجد مقدس جمکران، سازمان اوقاف، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اتاق اصناف ایران، معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، موسسه فرهنگی مصاف، معاونت فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح، جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان، سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز رسیدگی به امور مساجد، معاونت فرهنگی آستان حضرت فاطمه معصومه (س)، مرکز روحانیت نهاد ریاست جمهوری، ستاد مردمی غدیریه، ستاد غدیر قم، سازمان بهزیستی کشور، معاونت فرهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، موسسه احداث الحسین(ع) استان قم؛ نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری هر چه باشکوهتر برنامه‌های ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر  مطرح نمودند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋