لایحه ضد تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد
05 اردیبهشت 1403 - 12:31
شناسه : 293628
0

سنای آمریکا به نفع قانونی رای داد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد. به گزارش مادوند، این لایحه تحت تاثیر نگرانی قانونگذاران آمریکایی از احتمال دسترسی چین به داده‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

سنای آمریکا به نفع قانونی رای داد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به گزارش مادوند، این لایحه تحت تاثیر نگرانی قانونگذاران آمریکایی از احتمال دسترسی چین به داده‌های شهروندان آمریکا یا شنود از آنها در این اپلیکیشن، شنبه هفته جاری توسط مجلس نمایندگان تصویب شد و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که روز چهارشنبه، این قانون را امضا خواهد کرد.

مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه ارشد در کمیته اطلاعات، در این باره گفت: سال‌هاست به حزب کمونیست چین اجازه داده ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند که به شکل خطرناکی، کوته بینانه بود. قانون جدید، مالک چینی این اپلیکیشن را ملزم به فروش آن می‌کند که حرکت خوبی برای آمریکا است.

جنگ چهار ساله علیه تیک‌تاک که ۱۷۰ میلیون کاربر در آمریکا دارد، تنها یک جبهه در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن است.

اپل هفته گذشته اعلام کرد پکن با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی، دستور داده است اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و تردز شرکت متا از فروشگاه اپ استور در چین، برداشته شوند.

تیک‌تاک قرار است با تکیه به متمم اول قانون اساسی آمریکا، این لایحه را به چالش بکشد و کاربران تیک‌تاک هم احتمالا به اقدام قانونی متوسل خواهند شد. یک قاضی آمریکایی در مونتانا، حکم ممنوعیت ایالتی تیک‌تاک را با استناد به دلایل آزادی بیان، مسدود کرده بود.

تیک‌تاک روز شنبه در ایمیلی به کارکنان خود اعلام کرده بود این آغاز و نه پایان این فرآیند طولانی است.

لایحه ضد تیک‌تاک که ضمیمه کمک نظامی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان بود، با ۷۹ رای موافق در برابر ۱۸ رای مخالف، در سنای آمریکا تصویب شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۲۰، تلاش کرده بود اپلیکیشن‌های چینی تیک‌تاک و ویچت را در آمریکا مسدود کند اما دادگاه مانع اجرای دستور او شد.

با این حال، کارشناسان می‌گویند قانون جدید احتمالا به دولت بایدن، اختیار قانونی قوی‌تری برای ممنوعیت تیک‌تاک در صورت عدم واگذاری آن از سوی شرکت بایت‌دنس می‌دهد.

اگر بایت دنس حاضر به واگذاری تیک‌تاک نشود، فروشگاه‌های برنامه اپل، گوگل و سایر فروشگاه‌های برنامه از نظر قانونی، قادر به فراهم کردن خدمات میزبانی وب به اپلیکیشن‌های تحت کنترل بایت دنس یا وب سایت تیک‌تاک نیستند.

این لایحه به کاخ سفید، ابزارهای جدیدی برای ممنوعیت یا مجبور کردن به فروش سایر اپلیکیشن‌های خارجی به دلایل تهدید امنیتی، می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، بمحض این که این لایحه توسط بایدن امضا شود، تیک‌تاک، ۲۷۰ روز فرصت خواهد داشت تا فعالیت‌های آمریکایی سرویس ویدئویی خود را واگذار کند و در صورت مشاهده پیشرفت توافق در این زمینه، احتمالا مهلت مذکور سه ماه تمدید خواهد شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋