لزوم ساماندهی نیروهای شرکتی و حفظ امنیت شغلی کارگران
05 اردیبهشت 1403 - 12:30
شناسه : 293624
0

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز با بیان اینکه حفظ امنیت شغلی کارگران در بهره‌وری بنگاه و کیفیت تولید اثرگذار است، بر لزوم ساماندهی نیروهای شرکتی و اجرای قانون تعیین سقف قراردادهای موقت کار تاکید کرد. علی اصلانی در گفت و گو با مادوند، با تبریک هفته کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید، درباره […]

ارسال توسط :
پ
پ

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز با بیان اینکه حفظ امنیت شغلی کارگران در بهره‌وری بنگاه و کیفیت تولید اثرگذار است، بر لزوم ساماندهی نیروهای شرکتی و اجرای قانون تعیین سقف قراردادهای موقت کار تاکید کرد.

علی اصلانی در گفت و گو با مادوند، با تبریک هفته کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید، درباره پیگیری مطالبات کارگران در این هفته اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم بحث ساماندهی نیروهای شرکتی است. ما درخواست داریم که تبصره مذکور که سال‌ها پیش تصویب شده هرچه زودتر عملیاتی و وضع ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مشخص شود.

وی با بیان اینکه قراردادهای موقت کار در انگیزه کار،‌ بهره‌وری کارگاه و کیفیت کالای تولیدی تاثیرگذار است،‌ افزود: زمانی که کارگر امنیت شغلی نداشته باشد و قرارداد کارش مشخص نباشد، این مساله روی کار او و کالایی که تولید می‌کند اثر می‌گذارد؛ بنابراین حفظ امنیت شغلی کارگران باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد: موضوع پرداخت حق سنوات یکی دیگر از دغدغه‌های کارگران است و هر سالی که قرارداد کار به پایان می‌رسد به او پرداخت می‌شود. اخیرا دیوان عدالت در رأی صادره خود اعلام کرد که طبق ماده ۳۴ قانون کار سنوات باید کل حقوق و مزایا باشد البته فعلا پرداخت سنوات کارگران در داخل کارخانه‌ها طبق روال گذشته صورت می‌گیرد و همان پایه حقوق است.

اصلانی خاطرنشان کرد: مساله بعدی اصلاح تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار است. قرار بود که قانون تعیین سقف چهار سال برای قراردادهای موقت بهمن ماه سال گذشته به اجرا درآید ولی این موضوع نیز با وجود آنکه چندین بار در دستور کار جلسات شورای عالی کار بود، عملیاتی نشده است. سال گذشته در هفته کارگر رئیس جمهور دستور دادند که این مصوبه به هیات وزیران بیاید تا مشکل قراردادهای موقت کار حل شود.

وی در پایان توجه به مطالبات جامعه کارگری را خواستار شد و گفت: کارگران در هفته کارگر امیدوارند که اخبار مسرت بخشی بشنوند و مطالبات بحق آنها محقق شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋