آغاز هفته کارگر با شعار جهش تولید، ایران قوی
04 اردیبهشت 1403 - 12:34
شناسه : 293503
0

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از آغاز هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» خبر داد و گفت:۳۰ هزار نفر ساعت آموزش ترویجی فرهنگ کار در واحدها و کارخانجات کشور ارائه شده است. به گزارش مادوند، محمدرضا چکشیان در نشست ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: اقدامات متناسب […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از آغاز هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» خبر داد و گفت:۳۰ هزار نفر ساعت آموزش ترویجی فرهنگ کار در واحدها و کارخانجات کشور ارائه شده است.

به گزارش مادوند، محمدرضا چکشیان در نشست ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: اقدامات متناسب با هفته کارگر از اوایل اسفند ماه سال قبل توسط شورای سیاستگذاری هفته کارگر به ریاست وزیر کار تدوین شد و کلیات هفته کارگر مورد بحث قرار گرفت و ستاد بزرگداشت ذیل شورای سیاستگذاری تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این راستا با همه استانداران و بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها اعم از وزارت ارشاد، صدا وسیما، شهرداری و دیگر سازمان‌ها مکاتبه شد و ستاد متناظر ملی در استانها شکل گرفت.

معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی از برگزاری سه برنامه کلان در سطح ملی طی هفته کارگر خبر داد و گفت: در هفته کارگر امسال چند برنامه مهم و کلان در سطح ملی پیش بینی شده که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته به اجرا در خواهد آمد. اول تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهداست که فردا برگزار می شود. دوم برنامه دیدار ۲۰۰۰ نفر از کارگران و کارفرمایان و تشکل‌ها با مقام معظم رهبری است که طی روزهای آینده انجام خواهد شد و سوم برگزاری جشنواره امتنان کارگران با حضور رئیس جمهوری است که هفته آینده یازدهم اردیبهشت و همزمان با روز کارگر برگزار می شود.

چکشیان، غبارروبی از مزار شهدا، بازدید مقام عالی وزارت کار و معاونان وزرا از کارخانجات و واحدهای تولیدی سخنرانی وزیر کار در خطبه های نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع فرهنگ کار و دغدغه‌های جامعه کار و تولید را از دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال از برگزاری لیگ سراسری ورزش کارگری برای نخستین بار خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار در تاریخ ورزش کارگری لیگ های سراسری ورزش کارگری را آغاز خواهیم کرد. اولین لیگ‌ سراسری‌ تنیس روی میز جامعه کارگری است و امیدواریم با لیگ‌های جدی و بزرگتر رقابت کند.

وی همچنین از معرفی کارگران نمونه و نخبه در شبکه های استانی صدا و سیما، اعطای نشان اقتصاد مقاومتی و تجلیل از زنان جامعه کار و تولید کارگر در هفته کارگر خبر داد و تاکید کرد: نشست وزارت کار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان و اجرای برنامه های متعدد در سطح استان‌ها،سازمان‌ها، بسیج کارگری و درون کارخانجات ومکاتبه با ستاد اقامه نماز جمعه برای تبیین منزلت کار توسط ائمه جمعه در سراسر کشور جزو برنامه های در دستور کار این هفته است.

چکشیان با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ کار در کشور از ارائه ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش ترویجی فرهنگ کار در واحدها و کارخانجات سراسر کشور خبر داد.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار با کمک ستاد ملی جوانی جمعیت و وزیر کار و صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۲ ماده ۲۱ و ۲۴ قانون جوانی جمعیت به اجرا درآمده است.

به گزارش مادوند، نامگذاری ایام هفته کارگر امسال به این شرح است:
چهارشنبه ۵ اردیبهشت کارگر، تجدید میثاق با آرمانهای امام و رهبری و شهدا
پنجشنبه ۶ اردیبهشت کارگر،فرهنگ کار و مهارت آموزی
جمعه ۷ اردیبهشت کارگر، تامین اجتماعی و تکریم بازنشستگان
شنبه ۸ اردیبهشت کارگر، منزلت خانواده، زنان و جوانی جمعیت
یکشنبه ۹ اردیبهشت کارگر، ایمنی و سلامت و بهداشت کار
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت کارگر، تشکل ها، تعاون و مشارکت مردم
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت کارگر، ایمان و امید و همدلی
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋