رسوایی چهره‌ی غرب؛ مهم‌ترین دستاورد فرهنگی «طوفان الاقصی»
25 فروردین 1403 - 1:46
شناسه : 292519
0

رایزن فرهنگی ایران در لبنان، گفت: اگرچه طوفان الاقصی دارای ابعاد متعدد نظامی، امنیتی، راهبردی، سیاسی و اقتصادی است، اما مهم‌ترین بُعد آن «فرهنگی» است و آنچه مقابل چشمان ماست، تقابل دو فرهنگ و تمدن اسلامی و غربی در غزه است. به گزارش مادوند، در نشست تخصصی «طوفان آزادگان، بشارت پیروزی آینده» که با حضور جمعی […]

ارسال توسط :
پ
پ

رایزن فرهنگی ایران در لبنان، گفت: اگرچه طوفان الاقصی دارای ابعاد متعدد نظامی، امنیتی، راهبردی، سیاسی و اقتصادی است، اما مهم‌ترین بُعد آن «فرهنگی» است و آنچه مقابل چشمان ماست، تقابل دو فرهنگ و تمدن اسلامی و غربی در غزه است.

به گزارش مادوند، در نشست تخصصی «طوفان آزادگان، بشارت پیروزی آینده» که با حضور جمعی از پژوهشگران و نخبگان فکری، سیاسی و دانشگاهی در مرکز مطالعات راهبردی فلسطین (باحث) برگزار شد و یوسف نصرالله – رئیس مرکز باحث، سیدکمیل باقرزاده – رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، سید عبدالحلیم فضل‌الله – رئیس مرکز مطالعات و توثیق استشاری، محسن صالح – مدیر کل مرکز مطالعات الزیتونه، رفعت بدوی – رئیس نشست عمل ملی و جمال وکیم – مدیر مرکز وحدت عربی به سخنرانی پرداختند.

اهمیت قدس و مرکزیت آن در معادله درگیری با دشمن صهیونیستی و پروژه سلطه آمریکا در منطقه، کارکردها و نتایج طوفان الاقصی در آینده مسأله فلسطین و «روز بعد از پایان جنگ» از منظر مقاومت فلسطینی محورهای عمده‌ای بود که سخنرانان در بیانات خود به شرح و تفصیل آن پرداخته و هر یک، ابعادی از آن را مطرح کردند.

سیدکمیل باقرزاده در سخنان خود، تحت عنوان «دستاوردهای فرهنگی طوفان الاقصی» به بیان مهم‌ترین نتایج فرهنگی عملیات طوفان الاقصی و حوادث پس از آن از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: اگرچه طوفان الاقصی دارای ابعاد متعدد نظامی، امنیتی، راهبردی، سیاسی و اقتصادی است، اما مهم‌ترین بعد آن “فرهنگی” است، زیرا این فرهنگ است که به جنگ هویت می‌دهد و آنچه مقابل چشمان ماست تقابل دو فرهنگ و تمدن اسلامی و غربی در غزه است.

وی «رسوایی چهره‌ی غرب» را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی طوفان الاقصی دانست و گفت: مردم غزه با صبر و پایداری خود، ماسک دروغین حقوق بشر را از صورت وحشی غرب و صهیونیست‌ها کنار زدند.

باقرزاده بر باد رفتن ادعاهای غربی در مسائلی نظیر آزادی بیان،‌ مبارزه با نژادپرستی و دفاع از حقوق زن و کودک و نمایان شدن چهره‌ی جنایتکار آمریکا و اروپا را از مصادیق این دستاورد فرهنگی معرفی کرد و افزود: طوفان الاقصی هر چند اولاً و بالذات علیه رژیم صهیونیستی است، اما شکست سیاست‌های فرهنگی آمریکا در منطقه را نیز به همراه داشته و منجر به ریشه‌کنی آمریکا از منطقه خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان، فرو ریختن دوگانه‌های جعلی و دروغین نظیر «عرب – عجم» و «شیعه – سنی» را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای فرهنگی طوفان الاقصی حائز اهمیت دانست و گفت: پیشگامی شیعیان لبنان، ایران، عراق و یمن در دفاع از مردم سنّی غزه و آمیختن خون رزمندگان شیعه و سنّی در جبهه‌های جنوب لبنان در مواجهه با دشمن صهیونیستی، ثابت کرد که دوگانه‌ حقیقی منطقه «مقاومت – تسلیم» است. لذا یکی از نتایج طوفان الاقصی، فروکش کردن درگیری‌های مذهبی و قومیتی در منطقه و تمرکز و وحدت ملت‌ها در مبارزه با دشمن است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋