طرح مسطورا شیرینی حفظ قرآن را به کام مردم نشاند / تربیت ۱۰میلیون حافظ بدون بودجه محقق نمی‌شود
21 فروردین 1403 - 1:45
شناسه : 292486
0

سلیمانی با اشاره به طرح قرآنی مسطورا گفت: طرح زندگی با آیه‌ها و حفظ ۳۰ آیه در قالب طرح مسطورا افراد را به این باور می‌رساند که حفظ قرآن سخت نیست و این مقدمه‌ای برای حفظ کل قرآن است. حسین سلیمانی -مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی- در گفت‌وگو با مادوند، در رابطه […]

ارسال توسط :
پ
پ

سلیمانی با اشاره به طرح قرآنی مسطورا گفت: طرح زندگی با آیه‌ها و حفظ ۳۰ آیه در قالب طرح مسطورا افراد را به این باور می‌رساند که حفظ قرآن سخت نیست و این مقدمه‌ای برای حفظ کل قرآن است.

حسین سلیمانی -مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی- در گفت‌وگو با مادوند، در رابطه با اهمیت اجرای طرح مسطورا گفت: این طرح، طرح قرآنی است و قرآن کلام خداست؛ قطعاً هر کاری که در این حوزه انجام شود اثرگذاری خود را خواهد داشت. در این طرح محتوای خوبی درنظر گرفته شده و از هر جزء قرآن بر مبنای آن مطالعه روزانه جزئی، یک آیه از هر جزء انتخاب شده و بر روی محتوای آن کار شده است.

وی ادامه داد: کارهای رسانه‌ای خوبی برای این کار تولید شده و باتوجه ‌به هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و فعالان تبلیغی – ترویجی قرآنی، این طرح موفقی خواهد بود که اثرات آن را بعد از ماه مبارک رمضان خواهیم دید.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن افزود: حفظ قرآن  مقدمه انس با قرآن است. ما قرآن را حفظ می‌کنیم که همیشه در ذهنمان باشد و در زندگی از آنها استفاده کنیم. طبیعتاً اگر ۱۰ میلیون حافظ در کشور داشته باشیم از میان هر ۸ نفر که در خیابان می بینیم یک نفر حافظ قرآن است. این عمل کردن به قرآن اثرات خیلی مثبتی در زندگی همه ما و فرهنگ عمومی جامعه خواهد داشت.

وی طرح مسطورا را فرصتی برای افراد پرمشغله‌ای دانست که امکان حفظ ترتیبی قرآن را ندارند و گفت: حفظ موضوعی قرآن کمک می‌کند تا افراد آیات مشخص و موضوعات خاص را در حافظه خود داشته باشند تا هر زمان که نیاز شد از این آیات در سطر سطر زندگی خود استفاده کنند.

سلیمانی اظهار کرد: حفظ موضوعی، شیرینی حفظ قرآن را به کام مردم می‌نشاند؛ چنانچه حفظ ۳۰ آیه در طرح مسطورا افراد را به این باور می رساند که حفظ قرآن سخت نیست و این مقدمه‌ای برای حفظ کل قرآن است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات پیش‌رو برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن افزود: در این سال‌ها در حوزه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مدیران در رابطه ‌با حفظ قرآن مشکلاتی وجود داشته و هماهنگی‌های لازم انجام نشده است. در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این حوزه مشکلات مالی است که د راین‌ خصوص مسئولان باید تدابیری اتخاذ کنند تا حداقل یک تأمین اولیه برای ترویج و تبلیغ قرآن انجام شود و مردم با فراغ‌بال به سمت حفظ قرآن بیایند.

طرح ملی «مسطورا» ‌در افق چند ساله و با عنوان «زندگی با آیه‌ها» درماه رمضان اجرا شده است، دغدغه اصلی این طرح آن است که قریب به ۱۵۰ الی ۲۰۰ آیه قرآن کریم بتواند به نیازهای جدی امروز جامعه پاسخ دهد؛ حال این نیاز می‌تواند در بعد زندگی فردی، اجتماعی، سبک زندگی و ریشه‌های فکری باشد.

در این طرح تلاش شده با ابزارهای مختلف مانند رسانه، مدیا و بیلبورد و ابزارهای عمومی‌تر و چه فضاهایی که در دسترس برای آموزش است بر این تعداد آیه انتخاب شده تمرکز شود تا تعداد بسیاری از افراد جامعه با این آیات انس بگیرند و یا در یک افق قرآنی حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون از مردم جامعه بتوانند این آیات را حفظ کنند.

بنابراین در ماه مبارک رمضان امسال حدود ۳۰ آیه و ۳۰ فراز که مرتبط با مباحث اندیشه‌ای است انتخاب شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋