مزایای آموزش غیر مستقیم به کمک تئاتر
19 فروردین 1403 - 1:44
شناسه : 292256
0

یک هنرمند و مدرس نمایش عروسکی معتقد است که امروزه،تئاتر، ابزاری مناسب برای آموزش کودکان است. فاطمه امینی که حدود ۱۶ سال است در مدارس به تدریس تئاتر می‌پردازد، در گفتگویی با مادوند از مزیت‌های آموزش به کمک تئاتر سخن گفت و نکاتی را درباره برنامه «عروسک‌خونه» بیان کرد. او یادآوری کرد: در تمام این […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک هنرمند و مدرس نمایش عروسکی معتقد است که امروزه،تئاتر، ابزاری مناسب برای آموزش کودکان است.

فاطمه امینی که حدود ۱۶ سال است در مدارس به تدریس تئاتر می‌پردازد، در گفتگویی با مادوند از مزیت‌های آموزش به کمک تئاتر سخن گفت و نکاتی را درباره برنامه «عروسک‌خونه» بیان کرد.

او یادآوری کرد: در تمام این سال‌ها همواره دغدغه داشته‌ام که نمایش مستقیم و غیرمستقیم حال خوب را به کودکان هدیه بدهد و در عین حال به آنان آموزش بدهد.

امینی با اشاره به ضرورت ورود نمایش به واحدهای درسی مدارس تاکید کرد که نمایش باید جدی گرفته شود و به کمک این هنر، مفاهیم آموزشی را به طور غیر مستقیم به بچه‌ها آموزش دهیم و از مستقیم‌گویی که نتیجه مطلوبی ندارد، فاصله بگیریم.

او که بازیگر و مجری کودک و نوجوان نیز هست، در ادامه درباره لزوم تولید و پخش برنامه «عروسکخونه» که برنامه‌ای درباره نمایش عروسکی است، توضیح داد: پایه و اساس این برنامه براساس نمایش است و ما نمایش را برای بچه‌ها جدی می‌گیریم. همه دست‌اندرکاران این برنامه از حوزه تئاتر و نمایش‌های عروسکی هستند و همه، دغدغه نمایش داریم.

این مربی تئاتر خاطرنشان کرد: برای هیچ نمایشی آنچنان که باید هزینه نمی‌شود و نمایش‌ها حاصل دغدغه و تلاش فردی گروه‌هاست و هنرمندان و عوامل کارها خودشان برای تولید آثار نمایشی هزینه می‌کنند.

امینی با اشاره به رویکرد برنامه «عروسکخونه» ادامه داد: در «عروسکخونه» کارهایی انتخاب شد که حرفی برای گفتن داشته باشند. این نمایش‌ها گاه حرفه‌ای نبودند و مثلا خانواده‌ها با تشکیل یک تیم و ساخت عروسک، اثری را خلق کردند که در آن حرفی برای گفتن وجود داشت.
او درباره مشارکت کودکان در انتخاب بهترین تئاتر در «عروسکخونه» توضیح داد: میزان علاقه‌مندی کودک و نوجوان به نمایش بسیار زیاد است و بچه‌ها عاشق نمایش و تصویر هستند و این اتفاق در «عروسکخونه» هم رخ می‌دهد.
امینی گفت: ظرفیت برنامه «عروسکخونه» بالاتر از این است که سالی یک بار شاهد آن باشیم چراکه این برنامه، ظرفیت تولید و پخش هفتگی را دارد و می‌تواند در طول سال پخش شود و هر هفته، دو تا سه برنامه با «عروسکخونه» داشته باشیم و نمایش‌های بیشتری را معرفی کنیم.
او در پایان با اشاره به ضرورت معرفی برنامه «عروسکخونه» به جامعه عروسکی یادآور شد: بسیاری از دوستان فعال در حوزه نمایش از «عروسکخونه» چیزی نمی‌دانند. امیدوارم برای این برنامه زمان بیشتری بگذاریم و با تبلیغات بیشتری پیش برویم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋