چند کتاب تازه‌ منتشر شد
03 فروردین 1403 - 1:52
شناسه : 290178
0

کتاب‌های «زندگی از پشت عینک کائوچویی»، «انسان و زمین»، «شهیدان مسیحی نجران» و «مرثیه‌ای برای قلب شیشه‌ای» به تازگی راهی بازار کتاب شده‌اند. به گزارش مادوند، کتاب «زندگی از پشت عینک کائوچویی: اندیشه‌ها و گزین‌گویه‌ها» از وودی آلن با گردآوری و ترجمه علی قنبری در ۱۴۲ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و بهای ۱۳۵ هزار […]

ارسال توسط :
پ
پ

کتاب‌های «زندگی از پشت عینک کائوچویی»، «انسان و زمین»، «شهیدان مسیحی نجران» و «مرثیه‌ای برای قلب شیشه‌ای» به تازگی راهی بازار کتاب شده‌اند.

به گزارش مادوند، کتاب «زندگی از پشت عینک کائوچویی: اندیشه‌ها و گزین‌گویه‌ها» از وودی آلن با گردآوری و ترجمه علی قنبری در ۱۴۲ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و بهای ۱۳۵ هزار تومان در انتشارات مروارید راهی بازار کتاب شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آلن استوارت کونیگزبرگ مشهور به وودی آلن (متولد ۱۹۳۵) یکی از سرشناس‌ترین کارگردان‌ها و هنرپیشه‌های سینمای آمریکاست و شماری از فیلم‌هایش جایزه اسکار دریافت کرده‌ است. در کتاب حاضر، گردآورنده علاوه بر آنکه شرح جامعی از زندگی، فعالیت‌ها و فیلم‌های او به دست داده، بخش اعظم  نقل‌قول‌های طنازانه-حکمت‌آمیز او را ذیل بیش از سی‌وپنج موضوع به فارسی برگردانده است. این عبارت‌ها و گزین‌گویه‌ها یکی از دلایل تشخص فکری و هنری این سینماگر و کمدین بسیار سرشناس در نیمه دوم سده بیستم میلادی و قرن بعد محسوب می‌شود. 

چند کتاب تازه‌ منتشر شد

 همچنین «شهیدان مسیحی نجران: بازنویسی تاریخ پیش از اسلامِ عربستان جنوبی» نوشته خوان پدرو مُنفرر_سلا با ترجمه مهناز بابایی در ۱۰۰ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان در انتشارات یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: تعلقات دینی در جهان اواخر عهد باستان جدا از سیاست نبوده است. این موضوع، به خوبی، در واقعه کشتار مسیحیان نجران، در نیمه نخست سده ششم میلادی، عیان است. در واقع، آنچه در شهر نجران رخ داد، تلاقی سیاست‌های توسعه‌طلبانه چهار دولت معتبر آن روزگار، یعنی امپراتوری بیزانس، شاهنشاهی ساسانی، پادشاهی آکسوم، و پادشاهی حِمیَر در منطقه‌ای بود که به‌رغم دورافتادگی، نقشی مهم در مسیرهای تجاری آن روزگار ایفا می‌کرد. وقایع نجران از چنان اهمیتی برخوردار بوده است که از همان سده ششم میلادی تا سده‌های بعد، حتی در روزگار توسعه نهایی خلافت اسلامی در منطقه، داستان آن به قلم نویسندگانی گوناگون و به چندین زبان مختلف ضبط شده است. تاکنون بیشتر پژوهش‌های انجام‌شده درباره تاریخ مسیحیت در نجران متمرکز بر منابع یونانی و سریانی بوده و منابع عربی_مسیحی موجود کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. کتاب حاضر، پژوهشی اختصاصی در یکی از متون متعلق به سنت عربی_مسیحی از روایت کشتار مسیحیان نجران است. ترجمه این پژوهش به زبان فارسی، جنبه‌های ناشناخته‌ای از این رخداد را در اختیار خوانندگان و علاقه‌مندان تاریخ منطقه در ایران قرار می‌دهد.

چند کتاب تازه‌ منتشر شد

دیگر کتاب منتشرشده در انتشارات مروارید، کتاب «مرثیه‌ای برای قلب شیشه‌ای: داستان‌های لذت‌بخش از جهان» از جنت وینترسن، رکسان‌ گی، لوسیا برلین، اتگار کرت و دیگران با ترجمه میعاد بانکی است که در ۳۱۴ صفحه با شمارگان ۲۲۰ نسخه و قیمت ۲۶۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 در پشت جلد کتاب نوشته شده ‌است:  داستان‌های این مجموعه متفاوت و متنوع‌اند: رئال، سوررئال، دلهره‌آور، غم‌انگیز و مفرح. شاید همه پانزده نویسنده‌ای که در مجموعه حاضر آثارشان انتخاب و ترجمه شده است، از قواعد مرسوم و کلاسیک داستان‌نویسی پیروی نکرده باشند، اما می‌توان گفت که همه داستان‌ها از نوع لذت‌بخش است و خوانندگان را در موقعیتی قرار می‌دهد که درباره آن‌ها فکر و صحبت کنند و حتی در مواردی مجذوبش شوند. در یکی از داستان‌ها از مردمی صحبت می‌شود که فقط کسانی را می‌بینند که دوست‌شان دارند. داستان دیگر ماجرای زنی از جنس شیشه است. در داستانی دیگر از دوشیزه‌ای صحبت می‌شود که از فرط تنهایی با یک کفتار دوست می‌شود. در یکی دیگر از داستان‌ها به سال ۲۰۴۰ سفر می‌کنیم و جهانی را می‌بینیم که محکوم به نابودی است. بیشتر داستان‌های مجموعه حاضر برنده جایزه معتبری شده‌اند و برخی از آن‌ها در کلاس‌های داستان‌نویسی تدریس می‌شود. 

چند کتاب تازه‌ منتشر شد

«انسان و زمین: بررسی ادبیات داستانی از منظر زیست‌محیطی» نوشته محبوبه موسوی دیگر کتاب منتشرشده در مروارید است که در ۱۸۴  صفحه با شمارگان ۲۲۰ نسخه و قیمت ۱۷۵ هزار تومان عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: درک طبیعت، و مشخصاً حیات‌وحش، پدیده‌ای پسامدرن است. همانطور که انسان در دوره مدرن با ساخت ابزار پیشرفته از نیازهای اولیه خود فاصله گرفت، در مرحله بعد توانست برگردد و به گذشته‌های دوری نگاه کند که زندگی و زایشش از آن‌جا شکل گرفت. در واقع حالا انسان می‌تواند به موضوعی کلان‌تر از ابزارسازی _ یعنی اهمیت زیستگاه _ به عنوان پایه زندگی بر زمین نزدیک شود.

اگر در آثار اولیه ادبی، طبیعت به عنوان نشانه‌ای از زیبایی حضور داشت امروزه، گذشته از زیبایی ذاتی طبیعتا، وجودِ حیات‌بخش آن است که انسان، این رام‌کننده بزرگ طبیعت را دوباره به سویش کشانده است. در تألیف و بررسی کنونی، علاوه بر شناخت اهمیت و ابعاد محیط زیست در عصر حاضر، در طی سه ‌فصل، سه موضوع «چرایی حفظ حقوق طبیعت و حیوانات؛ نابودی زیستگاه‌های طبیعی؛ پدیده شکار؛ و بحران آب» در داستان‌های چهار نویسنده خارجی «ارنست همینگوی، آیزاک باشویس سینگر، گی دو مو پاسان، تورگینی لیندگرن) و هشت نویسنده ایرانی (صمد طاهری، علی موذنی، محمد محمدعلی، محمد کشاورز، شهریار مندنی‌پور، حسین‌ آتش‌پرور، احمد بیگدلی، بیژن نجدی) با دقت لازم و کافی تحلیل و بررسی شده است.

چند کتاب تازه‌ منتشر شد

 انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋