علاقه ضرغامی به حافظیه کوچک و تاکید بر بازگشت به فرهنگ اصیل
01 اسفند 1402 - 8:27
شناسه : 285765
0

همزمان با برپایی هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، صبح امروز سیدعزت‌الله ضرغامی به بازدید از غرفه‌ها پرداخت. به گزارش خبرنگار مادوند، سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فاصله یک روز مانده به پایان هشتمین جشنواره، از آثار نمایشگاهی سرو سیمین ٨ بازدید کرد. در جریان بازدید از […]

ارسال توسط :
پ
پ

همزمان با برپایی هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، صبح امروز سیدعزت‌الله ضرغامی به بازدید از غرفه‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار مادوند، سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فاصله یک روز مانده به پایان هشتمین جشنواره، از آثار نمایشگاهی سرو سیمین ٨ بازدید کرد.

در جریان بازدید از آثار به نمایش درآمده، مریم جلالی ـ معاون صنایع دستی ـ نیز حضور داشت. 

ضرغامی از نمایشگاه جشنواره صنایع دستی فجر بازدید کرد

بر اساس این گزارش، ضرغامی طی بازدید از آثار نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، اثری که با تکنیک خاتم‌کاری اجرا شده بود را اثر منتخب خود اعلام کرد. این اثر با الهام از بنای حافظیه شیراز اجرا شده بود. 

علاقه ضرغامی به حافظیه کوچک و تاکید بر بازگشت کشورها به فرهنگ اصیل خودشان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان بازدید در گفت‌وگویی با مادوند شرکت کرد و درباره نمایشگاه برپا شده، گفت: در کنار برگزاری جشنواره صنایع دستی که در دولت سیزدهم با ویژگی بین‌المللی برگزار شده، این رویداد (نمایشگاه) فرصتی برای عرضه، مقایسه و انتقال هنر و تجربیات در سطح جهانی است.

سید عزت الله ضرغامی خاطرنشان کرد: این اتفاق (برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی)، روحیه متقابل جمهوری اسلامی ایران به عنوان برجسته‌ترین کشور در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد. بر همین اساس برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند موثر باشد از این جهت که آثار فاخر به عنوان کارِ نمونه و الگو برای مردم و اقشار مختلف ارایه شود. در این نمایشگاه کارهای مختلف در برخی رشته‌ها نمایش داده شده و همین تعامل و برقراری ارتباط بین دانش و هنر کشورها می‌تواند به ارتقاء سطح هنر صنایع دستی کمک کرده و وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ و تجربه محسوب می‌شود.

وزیر صنایع دستی اظهار کرد: ما صنایع دستی را هویت بنیان می‌دانیم و معتقدیم اگر دنیا به فرهنگ‌های اصیل برگردد و از این فرهنگِ یکسان‌سازی تحمیلی که برای کشورها تجویز شده فاصله بگیرد حتما برای مردم در سطح جهانی موثر خواهد بود.

به گزارش مادوند، هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر  ۲۷ بهمن ماه کار خود را آغاز کرد و اختتامیه آن اول اسفند ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋