جزئیاتی از مسئولیت دو سازمان در ساماندهی شماره‌های تلفن همراه
09 بهمن 1402 - 23:34
شناسه : 283922
0

براساس دستورالعمل جدید مرکز ملی فضای مجازی پلیس فتا و کارگروه تعامل پذیری دولت مسئول ساماندهی شماره‌های تلفن همراه بدون هویت در سکوها و درگاه های فضای مجازی شدند. به گزارش مادوند، سیدمحمدامین آقامیری-دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی-  امروز دستورالعملی را ابلاغ کرد که به موجب آن، از کلاهبرداری آنلاین در […]

ارسال توسط :
پ
پ

براساس دستورالعمل جدید مرکز ملی فضای مجازی پلیس فتا و کارگروه تعامل پذیری دولت مسئول ساماندهی شماره‌های تلفن همراه بدون هویت در سکوها و درگاه های فضای مجازی شدند.

به گزارش مادوند، سیدمحمدامین آقامیری-دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی-  امروز دستورالعملی را ابلاغ کرد که به موجب آن، از کلاهبرداری آنلاین در فضای مجازی توسط افراد سودجو با جعل هویت کاربران، جلوگیری خواهد شد.

براساس این دستورالعمل در صورتی که شماره تلفن همراه فردی بدون انجام مراحل قانونی، واگذار شده باشد، شناسایی و نسبت به احراز هویت فرد و یا در صورت احراز کلاهبرداری نسبت به محدودسازی ارایه خدمت به آن شناسه ارتباطی اقدام می شود.

درگاه‌ها و سکوهای ارایه دهنده خدمات فضای مجازی از قبیل خرید و فروش کالا، تبلیغات و نشر آگهی نیز موظف هستند تا براساس این دستورالعمل نسبت به ایجاد بخش پشتیبان و درگاه الکترونیکی ثبت شکایات مرتبط با شماره های نامعتبر اقدام کرده و گزارش های دریافتی را پس از بررسی و تایید به پلیس فتا ارسال کنند.

اگر شماره تلفن همراه بدون آگاهی افراد جعل شده باشد، فرد می‌تواند برای رفع سوءاثر به مدت یک هفته به پلیس فتا مراجعه کرده و محدودیت های اعمالی را برطرف کند و اگر فرد در مدت زمان تعیین شده نسبت به رفع سوءاثر اقدام نکند، پلیس فتا شماره فرد خاطی را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای اعمال محدودیت های ضروری بازدارنده در سبد خدمات ارتباطی آن معرفی می کند.

بیشتر بخوانید:

ابلاغ دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه

همچنین در حوزه دستگاه‌های اجرایی کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی موظف شد تا ظرف مدت حداکثر سه ماه ضوابط اجرایی مرتبط با این دستورالعمل را اعلام کند تا هر چه سریعتر با ارتقای سطح احراز هویت شناسه های ارتباطی، محدودیت ارایه خدمات برای شماره‌های غیرمجاز اعمال شود.

در این دستورالعمل که در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور به تصویب رسیده و توسط دبیر شورای عالی فضای مجازی، جهت اجرا، ابلاغ شده، الزامات، اقدامات و تقسیم کار ملی برای اجرای آن صورت گرفته است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋