برگزاری رویداد «هم‌مسیر اتیسم» با ۶۰۰ شرکت‌کننده
26 آذر 1402 - 16:58
شناسه : 280262
0

رویداد دو همگانی دور دریاچه چیتگر با هدف افزایش آگاهی از اتیسم روز جمعه (۲۴آذر) برگزار شد و بیش از ۶۰۰ شرکت‌کننده، مسیر دور دریارچه خلیج فارس چیتگر را با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم‌مسیر شده و دویدند. به گزارش دماوند، اتیسم اختلالی پیچیده است؛ خانواده‌های اتیسم از زمان تشخیص تا پایان عمر این مسیر […]

ارسال توسط :
پ
پ

رویداد دو همگانی دور دریاچه چیتگر با هدف افزایش آگاهی از اتیسم روز جمعه (۲۴آذر) برگزار شد و بیش از ۶۰۰ شرکت‌کننده، مسیر دور دریارچه خلیج فارس چیتگر را با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم‌مسیر شده و دویدند.

به گزارش دماوند، اتیسم اختلالی پیچیده است؛ خانواده‌های اتیسم از زمان تشخیص تا پایان عمر این مسیر را می‌دوند، مسیری که از کلاس‌های توانبخشی شروع شده و همچنان ادامه دارد. 

در رویداد “هم‌مسیر اتیسم” ، پدران و مادران بزرگسالان اتیسم از دغدغه‌های زندگی اجتماعی صحبت کرده و بخشی از مشکلات را برای شرکت‌کننده‌ها بازگو کردند. افراد دارای اتیسم از ظاهر قابل تشخیص نیستند اما دنیا را طور دیگری می‌بینند، می‌شنوند و درک می‌کنند. صداهای بلند، تغییرات و عوامل دیگر می‌تواند باعث به‌هم‌ریختگی و بی‌قراری آنها در جمع‌های مختلف شود.

این بی‌قراری‌ها توسط عموم جامعه درک نشده و باعث تذکر کلامی، نگاه خیره و سایر برخوردها می‌شود که نه تنها شرایط را بهتر نکرده بلکه این افراد و همراهان‌شان را تحت فشار قرار می‌دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن اوتیسم ایران، در پایان رویداد هم‌مسیر اتیسم به شرکت‌کننده‌ها مدال یادبود اعطا شد و همه هم‌کلام و یک‌رنگ متعهد شدند تا در مسیر آگاهی‌بخشی اتیسم هم‌مسیر شوند.

این رویداد توسط انجمن اتیسم ایران با همکاری مجموعه فرهنگی-ورزشی خلیج فارس (دریاچه چیتگر) برگزار شد. رویداد بعدی هم‌مسیر در ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم و در بازه ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه خواهد بود.

برگزاری رویداد «هم‌مسیر اتیسم» با ۶۰۰ شرکت‌کننده
عکس دریافتی از انجمن اتیسم

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋