مرکز شیمی درمانی شهدای سلامت بندرانزلی افتتاح شد
12 آذر 1402 - 16:58
شناسه : 279204
0

مادوند/گیلان رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی از افتتاح بخش شیمی درمانی سرپایی شهدای سلامت در این بیمارستان خبر داد. مرتضی فلاح کرگان در گفت‌وگو با مادوند اظهار کرد: مرکز شیمی درمانی شهدای سلامت بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی جهت ارائه خدمات سرپایی به بیماران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. وی با بیان اینکه راه‌اندازی این […]

ارسال توسط :
پ
پ

مادوند/گیلان رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی از افتتاح بخش شیمی درمانی سرپایی شهدای سلامت در این بیمارستان خبر داد.

مرتضی فلاح کرگان در گفت‌وگو با مادوند اظهار کرد: مرکز شیمی درمانی شهدای سلامت بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی جهت ارائه خدمات سرپایی به بیماران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این بخش با بودجه یک میلیارد و هفتصد تومان بوده، افزود: به صورت کلی دو نوع شیمی درمانی داریم که یک نوع مربوط به بیماران بدحالی است که شیمی درمانی آنها با داروهای بسیار سنگین بوده و یا با شرایط جسمی نامطلوب نیاز به بستری و مراقبت‌های خاص دارند.

فلاح تصریح کرد: در برخی از مراحل درمان سرطان تزریق دارو بصورت سرپایی است که در مراکز شیمی درمانی سرپایی توسط پرستارهای دوره دیده و تجهیزات لازم، طی یک بازه یک تا دو ساعت تزریق و بیمار بعد از مدتی تحت نظر ماندن در صورت مساعد بودن شرایط عمومی، ترخیص می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی تاکید کرد: همچنین در مراکز سرپایی برخی از نوع درمان‌ها از جمله تزریق آمپول‌های عضلانی که مراحل آمادگی آن شرایط خاصی دارد و تزریق توسط پرستاران دوره دیده انجام می شود.

فلاح تصریح کرد: در مواردی شیمی درمانی دارویی را از طریق سوند به مثانه تزریق می‌کنند که پس از دریافت دارو فرد می‌تواند به منزل مراجعه کند که این فرایند نیز در واحد شیمی درمانی سرپایی قابل انجام است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی تاکید کرد: داروهای شیمی درمانی به دلیل نوع بیولوژیکی که دارند باید حتما زیر دستگاه‌ها و هودهای خاص و با سیستم اگزوفن متفاوت آماده و فرآوری شوند که این مسئله در واحد شیمی درمانی هم انجام شده تا از آسیب به پرسنل و همراهان بیمار جلوگیری کرده و روند تزریق داروها با امنیت کامل انجام می شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋